MediaMarkt haalt deze maand in België de bekende “Ik ben toch niet gek!”-campagne weer van stal. De slogan komt in een eigentijds jasje. Ook volgend jaar krijgt de campagne een vervolg.
“Nuchtere, fysieke held in het digitale oerwoud”
Met deze terugkeer brengt MediaMarkt naar eigen zeggen herkenning, humor en vertrouwen samen. Door in te spelen op het veranderende taalgebruik geeft de retailer de klassieker een moderne twist. De eerste campagne waarin “Ik ben toch niet gek” zijn comeback maakt, start op vandaag en wordt breed uitgerold op TV, radio en online. Ook in 2026 zal de slogan zichtbaar en hoorbaar blijven.
“We positioneren MediaMarkt opnieuw als de nuchtere, fysieke held in het digitale oerwoud”, zegt marketingdirecteur Raymond Mesterom. “Want als het écht om een goede deal gaat, wil je het met eigen ogen zien, voelen, testen. Daarnaast wil je vragen kunnen stellen en natuurlijk gebruik kunnen maken van diensten zoals bezorging en installatie. Daarom ga je naar MediaMarkt. Want je bent toch niet gek?”
Met het drukste kwartaal in retail voor de deur – inclusief Black Friday en de feestdagen – kunnen klanten zich opmaken voor tal van acties, kortingen en campagnes. De timing van de campagne valt samen met de periode waarin consumenten massaal op zoek gaan naar de beste deals en aanbiedingen.

