12% omzetgroei voor Panos dankzij warme snacks

12% omzetgroei voor Panos dankzij warme snacks

De broodjesketen Panos, die in België 219 vestigingen telt, zag zijn omzet vorig jaar met 12% stijgen. Een concreet omzetcijfer werd echter niet meegedeeld. Vooral het segment van de warme snacks groeide sterk, zo meldt Deli, de franchisegroep boven Panos in ons land.

Met dank aan de crisis

Dat het segment van de warme snacks (bladerdeeggebakjes, pizza’s, panizza’s, …) sterk groeide, is volgens Thomas Dusart, marketing manager van Deli, toe te schrijven aan de crisis: "Het lijkt erop dat wij profiteren van het feit dat klanten die vroeger de gewoonte hadden om een warme lunch te nuttigen in een restaurant, nu kiezen voor een goedkopere variant, onder de vorm van onze warme snacks."

 

Panos mikt dan ook volop op de prijsbewuste consument: "In plaats van de verhoogde grondstofprijzen te proberen recupereren door zelf de verkoopprijzen te verhogen, kiest Panos ervoor om die verliezen in marge te compenseren door meer klanten aan te trekken middels promotionele acties. Dat principe lijkt zijn vruchten af te werpen, want ook de omzetcijfers van januari lieten een significante stijging optekenen", klinkt het.

 

90% naamsbekendheid

Panos, dat dit jaar zijn 30e verjaardag viert, geniet bij de Belgische consument een naamsbekendheid van liefst 90% en krijgt - volgens eigen tevredenheidsonderzoek - van zijn klanten een 8/10 op het vlak van prijs-kwaliteitverhouding. "Maar in plaats van op onze lauweren te rusten, willen we ons er van blijven vergewissen dat die cijfers nog altijd gelden en kunnen we de prijzen eventueel aanpassen in functie van de mening van onze klanten, terwijl we tegelijkertijd ook de rentabiliteit van onze franchises in het oog houden", aldus nog Dusart.

 

Panos kondigt ook aan dat het dit jaar nog een groot deel van zijn verbruikszalen grondig gaat renoveren. De keten heeft in België 104 Panos City-vestigingen in de stadscentra en in commerciële zones, 68 Panos Petrols in tankstations, 35 Panos Rails in treinstations en 7 Panos Metro's in de Brusselse metro. Daarnaast telt de groep ook nog twee Panos Leisures (bij Plopsa), twee Panos Press Shops (een derde opent nog deze maand in Brussel) en één Panos Airport. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top