12% omzetgroei voor Panos dankzij warme snacks

12% omzetgroei voor Panos dankzij warme snacks

De broodjesketen Panos, die in België 219 vestigingen telt, zag zijn omzet vorig jaar met 12% stijgen. Een concreet omzetcijfer werd echter niet meegedeeld. Vooral het segment van de warme snacks groeide sterk, zo meldt Deli, de franchisegroep boven Panos in ons land.

Met dank aan de crisis

Dat het segment van de warme snacks (bladerdeeggebakjes, pizza’s, panizza’s, …) sterk groeide, is volgens Thomas Dusart, marketing manager van Deli, toe te schrijven aan de crisis: "Het lijkt erop dat wij profiteren van het feit dat klanten die vroeger de gewoonte hadden om een warme lunch te nuttigen in een restaurant, nu kiezen voor een goedkopere variant, onder de vorm van onze warme snacks."

 

Panos mikt dan ook volop op de prijsbewuste consument: "In plaats van de verhoogde grondstofprijzen te proberen recupereren door zelf de verkoopprijzen te verhogen, kiest Panos ervoor om die verliezen in marge te compenseren door meer klanten aan te trekken middels promotionele acties. Dat principe lijkt zijn vruchten af te werpen, want ook de omzetcijfers van januari lieten een significante stijging optekenen", klinkt het.

 

90% naamsbekendheid

Panos, dat dit jaar zijn 30e verjaardag viert, geniet bij de Belgische consument een naamsbekendheid van liefst 90% en krijgt - volgens eigen tevredenheidsonderzoek - van zijn klanten een 8/10 op het vlak van prijs-kwaliteitverhouding. "Maar in plaats van op onze lauweren te rusten, willen we ons er van blijven vergewissen dat die cijfers nog altijd gelden en kunnen we de prijzen eventueel aanpassen in functie van de mening van onze klanten, terwijl we tegelijkertijd ook de rentabiliteit van onze franchises in het oog houden", aldus nog Dusart.

 

Panos kondigt ook aan dat het dit jaar nog een groot deel van zijn verbruikszalen grondig gaat renoveren. De keten heeft in België 104 Panos City-vestigingen in de stadscentra en in commerciële zones, 68 Panos Petrols in tankstations, 35 Panos Rails in treinstations en 7 Panos Metro's in de Brusselse metro. Daarnaast telt de groep ook nog twee Panos Leisures (bij Plopsa), twee Panos Press Shops (een derde opent nog deze maand in Brussel) en één Panos Airport. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top