25e winkel van Marcolini geopend in Brugge

25e winkel van Marcolini geopend in Brugge

Pierre Marcolini heeft zijn vijfentwintigste winkel geopend, op de Markt in Brugge. Daarmee gaat Marcolini de concurrentie aan met de meer dan vijftig chocolatiers die de stad al telt.

Bean to bar

Marcolini werkt in zijn winkels met de "bean to bar"-aanpak, wat wil zeggen dat hij zelf zijn grondstoffen uitzoekt, verwerkt en tot in de winkel brengt. Hij maakt dus geen gebruik van standaardchocolade die wordt aangeleverd door de industrie. Daarmee is hij naar eigen zeggen één van de weinige chocolatiers in heel Europa die nog op deze manier werkt.

 

Speciaal voor Brugge heeft hij ook een box gecreëerd die enkel in de stad verkrijgbaar zal zijn. De box zal dan ook verwijzen naar de kantnijverheid, die heel belangrijk is geweest in de Brugse geschiedenis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top