25e winkel van Marcolini geopend in Brugge | RetailDetail

25e winkel van Marcolini geopend in Brugge

25e winkel van Marcolini geopend in Brugge

Pierre Marcolini heeft zijn vijfentwintigste winkel geopend, op de Markt in Brugge. Daarmee gaat Marcolini de concurrentie aan met de meer dan vijftig chocolatiers die de stad al telt.

Bean to bar

Marcolini werkt in zijn winkels met de "bean to bar"-aanpak, wat wil zeggen dat hij zelf zijn grondstoffen uitzoekt, verwerkt en tot in de winkel brengt. Hij maakt dus geen gebruik van standaardchocolade die wordt aangeleverd door de industrie. Daarmee is hij naar eigen zeggen één van de weinige chocolatiers in heel Europa die nog op deze manier werkt.

 

Speciaal voor Brugge heeft hij ook een box gecreëerd die enkel in de stad verkrijgbaar zal zijn. De box zal dan ook verwijzen naar de kantnijverheid, die heel belangrijk is geweest in de Brugse geschiedenis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.