81 miljoen euro winst voor Sligro | RetailDetail

81 miljoen euro winst voor Sligro

81 miljoen euro winst voor Sligro

De Sligro Food Group heeft in 2015 een nettowinst gemaakt van 81 miljoen euro. Daarmee doet het een flink stuk beter dan in 2014. Eerder berichtte het foodbedrijf al dat ook de omzet in 2015 met bijna 4 procent was gegroeid.

Verdere uitrol Sligro 3.0

Vergeleken met 2014 gaat de nettowinst van Sligro Food Group er in 2015 met 17,4 procent op vooruit. Ook de omzet kende een groei van 3,8 procent naar 2,67 miljard euro. Zonder overnames, de extra verkoopweek in 2015 en de rookwaren zou de autonome groei van Sligro 1,1 procent hebben bedragen.

 

“Sligro Food Group behaalde in 2015 een recordwinst van 81 miljoen euro. In beide bedrijfsonderdelen was sprake van een forse toename van het resultaat. Wij zijn trots dat we juist in het jaar van ons 80-jarig bestaan, voor het eerst de grens van de € 80 miljoen wisten te passeren”, zegt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro. “We zullen in 2016 volop doorgaan met de fysieke en online uitrol van Sligro 3.0, de voorbereidingen voor onze entree in België en de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0 die eind 2015 in Dieren is gelanceerd.”

 

Sligro verwacht in 2016 het economisch herstel verder te zetten en zo een groei te hebben op beide afzetmarkten. “Bij Foodretail moeten we eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te gaan groeien. Dat zal vooral door onze nieuwe formulegeneratie Emte 3.0 gedreven worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.