81 miljoen euro winst voor Sligro

81 miljoen euro winst voor Sligro

De Sligro Food Group heeft in 2015 een nettowinst gemaakt van 81 miljoen euro. Daarmee doet het een flink stuk beter dan in 2014. Eerder berichtte het foodbedrijf al dat ook de omzet in 2015 met bijna 4 procent was gegroeid.

Verdere uitrol Sligro 3.0

Vergeleken met 2014 gaat de nettowinst van Sligro Food Group er in 2015 met 17,4 procent op vooruit. Ook de omzet kende een groei van 3,8 procent naar 2,67 miljard euro. Zonder overnames, de extra verkoopweek in 2015 en de rookwaren zou de autonome groei van Sligro 1,1 procent hebben bedragen.

 

“Sligro Food Group behaalde in 2015 een recordwinst van 81 miljoen euro. In beide bedrijfsonderdelen was sprake van een forse toename van het resultaat. Wij zijn trots dat we juist in het jaar van ons 80-jarig bestaan, voor het eerst de grens van de € 80 miljoen wisten te passeren”, zegt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro. “We zullen in 2016 volop doorgaan met de fysieke en online uitrol van Sligro 3.0, de voorbereidingen voor onze entree in België en de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0 die eind 2015 in Dieren is gelanceerd.”

 

Sligro verwacht in 2016 het economisch herstel verder te zetten en zo een groei te hebben op beide afzetmarkten. “Bij Foodretail moeten we eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te gaan groeien. Dat zal vooral door onze nieuwe formulegeneratie Emte 3.0 gedreven worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top