81 miljoen euro winst voor Sligro

81 miljoen euro winst voor Sligro

De Sligro Food Group heeft in 2015 een nettowinst gemaakt van 81 miljoen euro. Daarmee doet het een flink stuk beter dan in 2014. Eerder berichtte het foodbedrijf al dat ook de omzet in 2015 met bijna 4 procent was gegroeid.

Verdere uitrol Sligro 3.0

Vergeleken met 2014 gaat de nettowinst van Sligro Food Group er in 2015 met 17,4 procent op vooruit. Ook de omzet kende een groei van 3,8 procent naar 2,67 miljard euro. Zonder overnames, de extra verkoopweek in 2015 en de rookwaren zou de autonome groei van Sligro 1,1 procent hebben bedragen.

 

“Sligro Food Group behaalde in 2015 een recordwinst van 81 miljoen euro. In beide bedrijfsonderdelen was sprake van een forse toename van het resultaat. Wij zijn trots dat we juist in het jaar van ons 80-jarig bestaan, voor het eerst de grens van de € 80 miljoen wisten te passeren”, zegt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro. “We zullen in 2016 volop doorgaan met de fysieke en online uitrol van Sligro 3.0, de voorbereidingen voor onze entree in België en de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0 die eind 2015 in Dieren is gelanceerd.”

 

Sligro verwacht in 2016 het economisch herstel verder te zetten en zo een groei te hebben op beide afzetmarkten. “Bij Foodretail moeten we eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te gaan groeien. Dat zal vooral door onze nieuwe formulegeneratie Emte 3.0 gedreven worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top