AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev heeft grootse plannen met het abdijbier Leffe. De Belgische brouwer wil het bier op grote schaal gaan verspreiden in Duitsland. Tot nu toe was het bekende bier slechts op kleine schaal te krijgen bij onze oosterburen.

Focus op horeca en steden

Sinds kort kan je bij honderd Duitse bierhandelaars vaatjes van zes liter Leffe krijgen voor de PerfectDraft, een tapsysteem voor in de huiskamer. Die actie bleek een groot succes en dus ziet Chris Cools, de directeur van AB InBev België, het nu groter. Hij wil Leffe nationaal uitrollen in Duitsland en wil in een eerste fase vooral focussen op stedelijke gebieden en de horeca.

 

Net zoals in de meeste buitenlandse markten zal Leffe zich in Duitsland positioneren bij de duurdere bieren.

 

Nummer twee in Duitsland

Leffe wordt in Leuven gebrouwen, al is de grootste markt voor het bier Frankrijk. Daar werden onlangs echter de accijnzen verhoogd met maar liefst 160 procent, waardoor het bier daar nu grote klappen krijgt. Als Leffe een voet aan de grond krijgt in Duitsland zou dat dus mooi meegenomen zijn voor AB InBev.

 

AB InBev is momenteel de nummer twee in Duitsland. Het heeft er vier brouwerijen en een marktaandeel van 9,4 procent. Vorig jaar verkocht het in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland 8,7 miljoen hectoliter bier, waarvan de Duitsers veruit het gros voor hun rekening namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top