AB InBev brengt Leffe naar Duitsland | RetailDetail

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev heeft grootse plannen met het abdijbier Leffe. De Belgische brouwer wil het bier op grote schaal gaan verspreiden in Duitsland. Tot nu toe was het bekende bier slechts op kleine schaal te krijgen bij onze oosterburen.

Focus op horeca en steden

Sinds kort kan je bij honderd Duitse bierhandelaars vaatjes van zes liter Leffe krijgen voor de PerfectDraft, een tapsysteem voor in de huiskamer. Die actie bleek een groot succes en dus ziet Chris Cools, de directeur van AB InBev België, het nu groter. Hij wil Leffe nationaal uitrollen in Duitsland en wil in een eerste fase vooral focussen op stedelijke gebieden en de horeca.

 

Net zoals in de meeste buitenlandse markten zal Leffe zich in Duitsland positioneren bij de duurdere bieren.

 

Nummer twee in Duitsland

Leffe wordt in Leuven gebrouwen, al is de grootste markt voor het bier Frankrijk. Daar werden onlangs echter de accijnzen verhoogd met maar liefst 160 procent, waardoor het bier daar nu grote klappen krijgt. Als Leffe een voet aan de grond krijgt in Duitsland zou dat dus mooi meegenomen zijn voor AB InBev.

 

AB InBev is momenteel de nummer twee in Duitsland. Het heeft er vier brouwerijen en een marktaandeel van 9,4 procent. Vorig jaar verkocht het in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland 8,7 miljoen hectoliter bier, waarvan de Duitsers veruit het gros voor hun rekening namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".