AB InBev brengt Leffe naar Duitsland | RetailDetail

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev heeft grootse plannen met het abdijbier Leffe. De Belgische brouwer wil het bier op grote schaal gaan verspreiden in Duitsland. Tot nu toe was het bekende bier slechts op kleine schaal te krijgen bij onze oosterburen.

Focus op horeca en steden

Sinds kort kan je bij honderd Duitse bierhandelaars vaatjes van zes liter Leffe krijgen voor de PerfectDraft, een tapsysteem voor in de huiskamer. Die actie bleek een groot succes en dus ziet Chris Cools, de directeur van AB InBev België, het nu groter. Hij wil Leffe nationaal uitrollen in Duitsland en wil in een eerste fase vooral focussen op stedelijke gebieden en de horeca.

 

Net zoals in de meeste buitenlandse markten zal Leffe zich in Duitsland positioneren bij de duurdere bieren.

 

Nummer twee in Duitsland

Leffe wordt in Leuven gebrouwen, al is de grootste markt voor het bier Frankrijk. Daar werden onlangs echter de accijnzen verhoogd met maar liefst 160 procent, waardoor het bier daar nu grote klappen krijgt. Als Leffe een voet aan de grond krijgt in Duitsland zou dat dus mooi meegenomen zijn voor AB InBev.

 

AB InBev is momenteel de nummer twee in Duitsland. Het heeft er vier brouwerijen en een marktaandeel van 9,4 procent. Vorig jaar verkocht het in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland 8,7 miljoen hectoliter bier, waarvan de Duitsers veruit het gros voor hun rekening namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.