AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev heeft grootse plannen met het abdijbier Leffe. De Belgische brouwer wil het bier op grote schaal gaan verspreiden in Duitsland. Tot nu toe was het bekende bier slechts op kleine schaal te krijgen bij onze oosterburen.

Focus op horeca en steden

Sinds kort kan je bij honderd Duitse bierhandelaars vaatjes van zes liter Leffe krijgen voor de PerfectDraft, een tapsysteem voor in de huiskamer. Die actie bleek een groot succes en dus ziet Chris Cools, de directeur van AB InBev België, het nu groter. Hij wil Leffe nationaal uitrollen in Duitsland en wil in een eerste fase vooral focussen op stedelijke gebieden en de horeca.

 

Net zoals in de meeste buitenlandse markten zal Leffe zich in Duitsland positioneren bij de duurdere bieren.

 

Nummer twee in Duitsland

Leffe wordt in Leuven gebrouwen, al is de grootste markt voor het bier Frankrijk. Daar werden onlangs echter de accijnzen verhoogd met maar liefst 160 procent, waardoor het bier daar nu grote klappen krijgt. Als Leffe een voet aan de grond krijgt in Duitsland zou dat dus mooi meegenomen zijn voor AB InBev.

 

AB InBev is momenteel de nummer twee in Duitsland. Het heeft er vier brouwerijen en een marktaandeel van 9,4 procent. Vorig jaar verkocht het in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland 8,7 miljoen hectoliter bier, waarvan de Duitsers veruit het gros voor hun rekening namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top