AB InBev brengt Leffe naar Duitsland | RetailDetail

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev brengt Leffe naar Duitsland

AB InBev heeft grootse plannen met het abdijbier Leffe. De Belgische brouwer wil het bier op grote schaal gaan verspreiden in Duitsland. Tot nu toe was het bekende bier slechts op kleine schaal te krijgen bij onze oosterburen.

Focus op horeca en steden

Sinds kort kan je bij honderd Duitse bierhandelaars vaatjes van zes liter Leffe krijgen voor de PerfectDraft, een tapsysteem voor in de huiskamer. Die actie bleek een groot succes en dus ziet Chris Cools, de directeur van AB InBev België, het nu groter. Hij wil Leffe nationaal uitrollen in Duitsland en wil in een eerste fase vooral focussen op stedelijke gebieden en de horeca.

 

Net zoals in de meeste buitenlandse markten zal Leffe zich in Duitsland positioneren bij de duurdere bieren.

 

Nummer twee in Duitsland

Leffe wordt in Leuven gebrouwen, al is de grootste markt voor het bier Frankrijk. Daar werden onlangs echter de accijnzen verhoogd met maar liefst 160 procent, waardoor het bier daar nu grote klappen krijgt. Als Leffe een voet aan de grond krijgt in Duitsland zou dat dus mooi meegenomen zijn voor AB InBev.

 

AB InBev is momenteel de nummer twee in Duitsland. Het heeft er vier brouwerijen en een marktaandeel van 9,4 procent. Vorig jaar verkocht het in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland 8,7 miljoen hectoliter bier, waarvan de Duitsers veruit het gros voor hun rekening namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top