AB InBev kent teleurstellend derde kwartaal

AB InBev kent teleurstellend derde kwartaal

In het derde kwartaal heeft AB InBev 2,6 procent minder bier verkocht. De omzet en de ebitda groeiden nog wel, maar deden dat minder dan verwacht. Het slechte weer zou een belangrijke oorzaak zijn voor de mindere cijfers.

Beneden de verwachtingen

De totale omzet van het Belgische bedrijf kwam uit op 12,2 miljard dollar (9,7 miljard euro), iets onder de verwachte 12,4 miljard dollar. De ebitda steeg daarbij met 1,3 procent naar 4,75 miljard dollar (3,8 miljard euro), maar analisten hadden 5,03 miljard dollar (4 miljard euro) verwacht.

 

Bij AB InBev maken ze zich momenteel nog geen zorgen: de brouwer ziet de slechte cijfers slechts als eenmalig en niet als weerspiegeling van de toekomst van het bedrijf. "We hebben een duidelijke strategie ontwikkeld met het oog op een duurzame lange termijn volume- en opbrengstengroei en zijn tevreden met de ingeslagen richting", laat het bedrijf weten.

 

Slecht weer

Het totale volume verkochte bieren daalde het afgelopen kwartaal met 2,7 procent, dat van niet-bieren met 0,9 procent. In de Verenigde Staten werd 3,7 procent minder verkocht aan groothandelaars en 1,9 procent aan kleinhandelaars. In China daalde het volume dan weer met 4,9 procent, vanwege het koude weer in augustus en september. In Brazilië en Mexico was er wel sprake van een groei.

 

In België daalde het volume eigen bieren met maar liefst 7,2 procent en in Duitsland was de daling met 7,4 procent zelfs nog iets groter. Dat zou te maken hebben met de mindere zomermaanden juli en augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top