AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen | RetailDetail

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

Bierbrouwer AB InBev wil de merken Peroni en Grolsch snel van de hand doen. Nog in het eerste kwartaal van volgend jaar moeten beide biermerken verkocht worden. De verkoop komt er zodat de fusie met SABMiller kan worden goedgekeurd.

Mogelijk bod Heineken

De verkoop van Peroni en Grolsch moet AB InBev in totaal ongeveer 1,8 miljard euro opbrengen. Er zouden al verschillende geïnteresseerden zijn voor een overname, onder andere KKR en Bain Capital. Daarnaast zouden Heineken en Carlsberg overwegen om een gezamenlijk bod te doen.


AB InBev neemt deze week al contact op met mogelijke overnemers. Het wil voor half januari niet-bindende biedingen ontvangen, om zo de hele verkoop tegen het begin van maart 2016 af te ronden.


Grolsch en Peroni zijn momenteel nog eigendom van SABMiller, maar moeten verkocht worden zodat de fusie tussen de twee grote bierbrouwers kan doorgaan. Samen worden ze veruit de grootste bierproducent ter wereld, op grote afstand gevolgd door Heineken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".