AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

Bierbrouwer AB InBev wil de merken Peroni en Grolsch snel van de hand doen. Nog in het eerste kwartaal van volgend jaar moeten beide biermerken verkocht worden. De verkoop komt er zodat de fusie met SABMiller kan worden goedgekeurd.

Mogelijk bod Heineken

De verkoop van Peroni en Grolsch moet AB InBev in totaal ongeveer 1,8 miljard euro opbrengen. Er zouden al verschillende geïnteresseerden zijn voor een overname, onder andere KKR en Bain Capital. Daarnaast zouden Heineken en Carlsberg overwegen om een gezamenlijk bod te doen.


AB InBev neemt deze week al contact op met mogelijke overnemers. Het wil voor half januari niet-bindende biedingen ontvangen, om zo de hele verkoop tegen het begin van maart 2016 af te ronden.


Grolsch en Peroni zijn momenteel nog eigendom van SABMiller, maar moeten verkocht worden zodat de fusie tussen de twee grote bierbrouwers kan doorgaan. Samen worden ze veruit de grootste bierproducent ter wereld, op grote afstand gevolgd door Heineken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top