Agora Culinair neemt groothandel Van Hout Horeca over

Agora Culinair neemt groothandel Van Hout Horeca over

De holding van de Herentalse familie Vleugels, eigenaar van onder andere Agora Culinair/’t Vleesboerke, heeft Van Hout Horeca in het Limburgse Hamont overgenomen. De nieuwe combinatie wordt meteen een van de grootste horecagroothandels in België.

Geen opvolgers in de familie

Agora Culinair en Van Hout zijn geen onbekenden voor elkaar: beide familiebedrijven werken al meer dan twintig jaar intensief samen binnen de aankoopgroepering Resto-Frit (bekend van de populaire Smulllbox van Samson & Gert).

 

“De overname van Horeca Van Hout is het gevolg van het gebrek aan familiale opvolging ”, zegt afgevaardigd bestuurder Luc Geusens van Van Hout Horeca. Oprichter Paul Van Hout gaat na 50 jaar met pensioen en bij gebrek aan opvolgers werd er gezocht naar een overnemer. “Die werd gevonden in Agora Culinair. Met de verkoop aan de familie Vleugels is het behoud verzekerd van het familiale karakter van het bedrijf en de continuïteit voor de medewerkers en voor de klanten.”

 

Voor de medewerkers, de klanten en de leveranciers verandert er in de praktijk niets. Luc Geusens, die al jaren de leiding heeft over het team, blijft eveneens op post.

 

Groepsomzet van om en bij de 50 miljoen euro

Door de overname ontstaat één van de grootste horecagroothandels van ons land. Agora Culinair telde tot vandaag ongeveer 800 klanten in de brede horeca ‑ van frituren over broodjeszaken, traiteurs, grootkeukens en brasseries tot restaurants ‑ en was vooral actief in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Limburg. Van Hout Horeca bedient zo’n 450 horecaklanten en staat sterk in Limburg en Vlaams-Brabant.

 

De totale groepsomzet zal door deze overname vijftig miljoen euro bedragen en de nieuwe groep zal 120 mensen in dienst hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top