Albert Heijn aan Gentse Korenmarkt schot in de roos | RetailDetail

Albert Heijn aan Gentse Korenmarkt schot in de roos

Albert Heijn aan Gentse Korenmarkt schot in de roos

De Albert Heijn op de Korenmarkt in Gent heeft zijn start niet gemist. De stadswinkel kreeg elke dag gemiddeld 2.500 à 3.000 klanten over de vloer. "Dubbel zoveel als een 'gewone' Albert Heijn", aldus een tevreden uitbater.

Typisch stadsprofiel

Een kleine maand geleden opende Albert Heijn een vestiging in de kelderverdieping van het oude postgebouw aan de Korenmarkt, hartje Gent. "We hebben een vliegende start genomen", zegt winkelverantwoordelijke Jan Cornelis in De Gentenaar.

 

"We hebben typische stadsklanten. Inwoners en studenten, mensen die misschien meermaals per week komen. We hebben tijdens de eerste maand dagelijks gemiddeld 2.500 tot 3.000 klanten over de vloer gekregen. Dat is wel heel veel, ongeveer het dubbele van een gewone Albert Heijn-supermarkt", klinkt het.

 

Jan Cornelis kan het weten: hij runde eerder de AH-winkels van Harelbeke en Oudenaarde. Volgens hem doen veel Gentenaars tijdens het weekend hun inkopen in de grote Albert Heijn aan de Ghelamco Arena en bezoeken ze op weekdagen de kleinere stadswinkel voor nog wat extra aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.