Albert Heijn bevestigt derde winkelopening op het Kiel | RetailDetail

Albert Heijn bevestigt derde winkelopening op het Kiel

Albert Heijn bevestigt derde winkelopening op het Kiel

De derde Belgische Albert Heijn is een feit: op 5 april opent de Nederlandse supermarktketen op de Sint-Bernardsesteenweg in het Antwerpse Kiel. Daarmee begint Albert Heijn stevig greep te krijgen op het Antwerpse supermarktlandschap.

Albert Heijns verovering van België begint duidelijk bij Antwerpen: na Brasschaat en Stabroek in het Noorden, komt de derde supermarkt van de challenger in het Zuiden van de Scheldestad. Later dit jaar volgt dan een vierde Antwerpse winkel, dit maal op het Hessenplein in de binnenstad zelf.

 

Nieuwbouw, geen overname

Op het Kiel vestigt Albert Heijn zich dit keer in een winkelstraat, in een ruim en luchtig nieuwbouwpand vlak tegenover shoppingcenter Den Tir. Albert Heijn wil niet kwijt of het de eerste zelf uitgebate winkel van de supermarktketen wordt, of dat er opnieuw met franchisenemers wordt gewerkt.

 

Ook over de plannen van de Nederlandse distributeur buiten Antwerpen houdt Albert Heijn de lippen nog steeds stijf, al zou AH volgens de geruchten druk bezig zijn met onderhandelingen in West-Vlaanderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.