Albert Heijn is dit weekend Filip Heijn

Albert Heijn is dit weekend Filip Heijn

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft zijn eigen ‘inhaker’ bedacht naar aanleiding van de Belgische troonswisseling. Dit weekend verschijnt tegen de gevel van de AH-winkel op de Antwerpse groenplaats niet de naam ‘Albert Heijn’, maar ‘Filip Heijn’. Ook de Belgische website en Facebookpagina ondergaan dezelfde gedaanteverandering.

Knipoog die niet uit kon blijven

Een reactie op de troonswisseling vanwege Albert Heijn kon niet uitblijven. Al van bij het begin van zijn Belgische avontuur heeft de Nederlandse distributeur immers de link gelegd tussen de naam van de keten en die van koning Albert II. Zo prijkt in de eerste Belgische Albert Heijn-winkel in Brasschaat een grote muursticker met de leuze “Bij deze Albert is de klant koning”.

 

“Nu koning Albert de troon doorgeeft aan z'n zoon Filip willen wij met deze leuke knipoog graag koning Filip uitnodigen om onze royale service en plezierig winkelen te komen ontdekken. Net zoals alle andere Belgen”, klinkt het in een persbericht.

 

De Albert Heijn-vestiging op de Antwerpse Groenplaats wordt daarom van zaterdagochtend tot zondagavond omgedoopt tot Filip Heijn. Ook de Facebookpagina en website worden tijdelijk Filip Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top