Albert Heijn is dit weekend Filip Heijn | RetailDetail

Albert Heijn is dit weekend Filip Heijn

Albert Heijn is dit weekend Filip Heijn

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft zijn eigen ‘inhaker’ bedacht naar aanleiding van de Belgische troonswisseling. Dit weekend verschijnt tegen de gevel van de AH-winkel op de Antwerpse groenplaats niet de naam ‘Albert Heijn’, maar ‘Filip Heijn’. Ook de Belgische website en Facebookpagina ondergaan dezelfde gedaanteverandering.

Knipoog die niet uit kon blijven

Een reactie op de troonswisseling vanwege Albert Heijn kon niet uitblijven. Al van bij het begin van zijn Belgische avontuur heeft de Nederlandse distributeur immers de link gelegd tussen de naam van de keten en die van koning Albert II. Zo prijkt in de eerste Belgische Albert Heijn-winkel in Brasschaat een grote muursticker met de leuze “Bij deze Albert is de klant koning”.

 

“Nu koning Albert de troon doorgeeft aan z'n zoon Filip willen wij met deze leuke knipoog graag koning Filip uitnodigen om onze royale service en plezierig winkelen te komen ontdekken. Net zoals alle andere Belgen”, klinkt het in een persbericht.

 

De Albert Heijn-vestiging op de Antwerpse Groenplaats wordt daarom van zaterdagochtend tot zondagavond omgedoopt tot Filip Heijn. Ook de Facebookpagina en website worden tijdelijk Filip Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.