Albert Heijn komt ASC-gecertificeerde zalm tekort

Albert Heijn komt ASC-gecertificeerde zalm tekort

Tijdens bonusacties kampt supermarktketen Albert Heijn met een tekort aan ASC-gecertificeerde zalm. Die zalm wordt op duurzame wijze gekweekt. In zo’n gevallen moet Albert Heijn aanvullen met niet-gecertificeerde zalm.

 

Hoop op voldoende voorraad in 2016

Het is hoofd productiekwaliteit en duurzaamheid Simone Hertzberger die dat bekend maakte via een bericht op Twitter. Ze stelt daarbij dat er in 2015 enkele malen een tekort was aan de gecertificeerde zalm tijdens bonusacties. Ze voegt er ook meteen aan toe dat er in 2016 wel voldoende ASC-gecertificeerde zalm zal zijn, zodat er ook voldoende voorraad is tijdens de bonusacties van de supermarktketen.

 

Albert Heijn stapte afgelopen zomer volledig over naar ASC-gecertificeerde zalm. Daarmee hebben klanten de garantie dat de zalm afkomstig is van kwekerijen waar op een verantwoorde manier wordt omgegaan met de natuur en de medewerkers. Volgens Albert Heijn was het daarmee de eerste keten wereldwijd die op grote schaal de ASC-zalm aanbood in de winkels.

 

ASC staat voor Aquaculture Stewardship Council en is een internationaal keurmerk, dat door een non-profitorganisatie wordt beheerd. Vis met het keurmerk komt uit kwekerijen met een minimale impact op water, natuur en milieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top