Albert Heijn opent 15e Belgische winkel in Bredene

Albert Heijn opent 15e Belgische winkel in Bredene

Vandaag opent in Bredene een nieuwe Albert Heijn, meteen de eerste vestiging van de Nederlandse keten aan de Belgische kust. De nieuwe winkel is 1.180 m² groot en heeft een gamma van 11.000 producten.

60 nieuwe jobs

Op de opening van de nieuwe winkel waren enkele bekende namen aanwezig, zoals minister van economie Johan Vande Lanotte en burgemeester van Bredene Steve Vandenberghe. Zij waren erg tevreden met de zestig nieuwe jobs, die de winkelopening creëerde. De eer om het lintje door te knippen was echter niet voor hen weggelegd, maar voor Maarten Vandenabeele, die een wedstrijd won op de Facebook-pagina van Albert Heijn.

 

De 11.000 producten die in de winkel te vinden zullen zijn, bestaan uit de vertrouwde producten die ook te vinden zijn de Nederlandse vestigingen en de 10% nieuwe producten die speciaal voor de Belgische klant werden toegevoegd aan het gamma van de Belgische winkel.

 

De nieuwe winkel in Bredene is ondertussen al de vijftiende Albert Heijn in België. De Nederlandse keten zet zo zijn uitbreiding en opmars in België gestaag verder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top