Albert Heijn opent 15e Belgische winkel in Bredene | RetailDetail

Albert Heijn opent 15e Belgische winkel in Bredene

Albert Heijn opent 15e Belgische winkel in Bredene

Vandaag opent in Bredene een nieuwe Albert Heijn, meteen de eerste vestiging van de Nederlandse keten aan de Belgische kust. De nieuwe winkel is 1.180 m² groot en heeft een gamma van 11.000 producten.

60 nieuwe jobs

Op de opening van de nieuwe winkel waren enkele bekende namen aanwezig, zoals minister van economie Johan Vande Lanotte en burgemeester van Bredene Steve Vandenberghe. Zij waren erg tevreden met de zestig nieuwe jobs, die de winkelopening creëerde. De eer om het lintje door te knippen was echter niet voor hen weggelegd, maar voor Maarten Vandenabeele, die een wedstrijd won op de Facebook-pagina van Albert Heijn.

 

De 11.000 producten die in de winkel te vinden zullen zijn, bestaan uit de vertrouwde producten die ook te vinden zijn de Nederlandse vestigingen en de 10% nieuwe producten die speciaal voor de Belgische klant werden toegevoegd aan het gamma van de Belgische winkel.

 

De nieuwe winkel in Bredene is ondertussen al de vijftiende Albert Heijn in België. De Nederlandse keten zet zo zijn uitbreiding en opmars in België gestaag verder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.