RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn opent in Stabroek tweede winkel met ludieke buurtactie

icon
Food25 oktober, 2011

Albert Heijn StabroekWoensdagochtend 26 oktober vindt elke inwoner van Stabroek een mysterieuze sleutel in zijn brievenbus. Zoals de bijhorende poster op elke Stabroekse voordeur verraadt, gaat het om een nieuwe marketingactie om de opening van Albert Heijns langverwachte tweede winkel aan te kondigen.

Heel Stabroek “eventjes naar Albert Heijn”

De aankomst van Albert Heijn in België werd met veel tamtam onthaald. Ook de opening van Albert Heijns tweede mag van de Nederlands supermarktketen niet onopgemerkt voorbij gaan. Alle huishoudens in de buurt van de nieuwe AH-winkel vinden woensdagochtend vroeg een poster op de deur geplakt met daarop “Ik ben eventjes naar Albert Heijn” en in elke brievenbus een echte sleutel. Van die paar duizend sleutels passen er vijf op de caravan, waarmee de gelukkige vijf een gratis winkelbeurt krijgen.

“We doen ons uiterste best om alle klanten in de omgeving te vertellen dat Stabroek woensdag opengaat, onder meer om al bonuskaartinschrijvingen te krijgen. We hechten dus best veel belang aan een soort openingsritueel… maar het mag nooit saai worden, dus gooien we het nu in Stabroek weer over een andere boeg dan in Brasschaat”, legt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België, uit.

Toch verwachten ze bij AH dit keer geen stormloop zoals in Brasschaat. “Ik verwacht wel dat het druk zal zijn, maar dan hopelijk vooral klanten. Je opent een winkel voor de lokale gemeenschap, niet voor allerlei andere kijklustigen”, aldus nog Corné Mulders.

Nieuwste AH-winkelconcept

Marco en Nathalie Van EndeDe winkel in Stabroek wordt net als de eerste Belgische AH-supermarkt in Brasschaat uitgebaat door broer en zus Marco en Nathalie Van Ende. Hun vroegere zelfstandige supermarkt werd zo goed als met de grond gelijk gemaakt om te herrijzen als een gloednieuwe winkel met een verkoopoppervlakte van 2.000m².

Ook voor Albert Heijn zelf wordt de supermarkt vernieuwend, want de winkel wordt ingericht volgens AH’s allerlaatste nieuwe concept dat ook in Nederland pas sinds dit najaar wordt uitgerold. “De winkel is de meest recente variant van De Nieuwe Albert Heijn (DNAH). AH ontwikkelt haar formule steeds verder, en zo komt het dat Stabroek net weer een beetje anders is dan Brasschaat.”

Een aantal verschillen met het oude winkelconcept is dat de bonusartikelen nu bijvoorbeeld gegroepeerd staan in meer actiedisplays, waar dat in de vorige versie niet het geval was. Ook de impulsmeubelen bij de kassa’s zijn terug van weggeweest.

“Stabroek wordt echt een hele mooie winkel”, besluit Corné Mulders. Het volledige interview met de topman over Albert Heijns eerste ervaringen in Brasschaat en AH’s toekomst in België vindt u donderdag op RetailDetail.eu.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 december, 2025
    Nestlé mag Perrier blijven produceren in Frankrijk

    Nestlé heeft groen licht gekregen om Perrier te blijven produceren in het Franse Vergèze, en om dat te blijven etiketteren als natuurlijk mineraalwater. Dit zal wel moeten gebeuren onder strikte voorwaarden en verscherpt toezicht.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Monoprix hervat activiteiten in Libanon

    Monoprix maakt deze week zijn comeback in Libanon, nadat de keten zich daar in 2019 had teruggetrokken wegens de politieke en economische crisis. Voor volgend jaar staan ook Egypte en Marokko op de planning voor de Casino-dochter.

  • icon
    Food19 december, 2025
    [Filet Pur] Straffe stoot!

    Het slechte kerstrapport van de fiere marktleider is slechts een verwaarloosbare hobbel op de snelweg naar de totale overwinning, als we het met ons beperkte denkraam allemaal goed begrepen hebben. Filet Pur breekt zich het hoofd.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN