Albert Heijn opent in Stabroek tweede winkel met ludieke buurtactie | RetailDetail

Albert Heijn opent in Stabroek tweede winkel met ludieke buurtactie

Albert Heijn opent in Stabroek tweede winkel met ludieke buurtactie

Albert Heijn StabroekWoensdagochtend 26 oktober vindt elke inwoner van Stabroek een mysterieuze sleutel in zijn brievenbus. Zoals de bijhorende poster op elke Stabroekse voordeur verraadt, gaat het om een nieuwe marketingactie om de opening van Albert Heijns langverwachte tweede winkel aan te kondigen.

Heel Stabroek “eventjes naar Albert Heijn”

De aankomst van Albert Heijn in België werd met veel tamtam onthaald. Ook de opening van Albert Heijns tweede mag van de Nederlands supermarktketen niet onopgemerkt voorbij gaan. Alle huishoudens in de buurt van de nieuwe AH-winkel vinden woensdagochtend vroeg een poster op de deur geplakt met daarop “Ik ben eventjes naar Albert Heijn” en in elke brievenbus een echte sleutel. Van die paar duizend sleutels passen er vijf op de caravan, waarmee de gelukkige vijf een gratis winkelbeurt krijgen.


“We doen ons uiterste best om alle klanten in de omgeving te vertellen dat Stabroek woensdag opengaat, onder meer om al bonuskaartinschrijvingen te krijgen. We hechten dus best veel belang aan een soort openingsritueel... maar het mag nooit saai worden, dus gooien we het nu in Stabroek weer over een andere boeg dan in Brasschaat”, legt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België, uit.


Toch verwachten ze bij AH dit keer geen stormloop zoals in Brasschaat. “Ik verwacht wel dat het druk zal zijn, maar dan hopelijk vooral klanten. Je opent een winkel voor de lokale gemeenschap, niet voor allerlei andere kijklustigen”, aldus nog Corné Mulders.

Nieuwste AH-winkelconcept

Marco en Nathalie Van EndeDe winkel in Stabroek wordt net als de eerste Belgische AH-supermarkt in Brasschaat uitgebaat door broer en zus Marco en Nathalie Van Ende. Hun vroegere zelfstandige supermarkt werd zo goed als met de grond gelijk gemaakt om te herrijzen als een gloednieuwe winkel met een verkoopoppervlakte van 2.000m².


Ook voor Albert Heijn zelf wordt de supermarkt vernieuwend, want de winkel wordt ingericht volgens AH’s allerlaatste nieuwe concept dat ook in Nederland pas sinds dit najaar wordt uitgerold. “De winkel is de meest recente variant van De Nieuwe Albert Heijn (DNAH). AH ontwikkelt haar formule steeds verder, en zo komt het dat Stabroek net weer een beetje anders is dan Brasschaat.”


Een aantal verschillen met het oude winkelconcept is dat de bonusartikelen nu bijvoorbeeld gegroepeerd staan in meer actiedisplays, waar dat in de vorige versie niet het geval was. Ook de impulsmeubelen bij de kassa’s zijn terug van weggeweest.


“Stabroek wordt echt een hele mooie winkel”, besluit Corné Mulders. Het volledige interview met de topman over Albert Heijns eerste ervaringen in Brasschaat en AH’s toekomst in België vindt u donderdag op RetailDetail.eu.

Albert Heijn StabroekWoensdagochtend 26 oktober vindt elke inwoner van Stabroek een mysterieuze sleutel in zijn brievenbus. Zoals de bijhorende poster op elke Stabroekse voordeur verraadt, gaat het om een nieuwe marketingactie om de opening van Albert Heijns langverwachte tweede winkel aan te kondigen.

Heel Stabroek “eventjes naar Albert Heijn”

De aankomst van Albert Heijn in België werd met veel tamtam onthaald. Ook de opening van Albert Heijns tweede mag van de Nederlands supermarktketen niet onopgemerkt voorbij gaan. Alle huishoudens in de buurt van de nieuwe AH-winkel vinden woensdagochtend vroeg een poster op de deur geplakt met daarop “Ik ben eventjes naar Albert Heijn” en in elke brievenbus een echte sleutel. Van die paar duizend sleutels passen er vijf op de caravan, waarmee de gelukkige vijf een gratis winkelbeurt krijgen.


“We doen ons uiterste best om alle klanten in de omgeving te vertellen dat Stabroek woensdag opengaat, onder meer om al bonuskaartinschrijvingen te krijgen. We hechten dus best veel belang aan een soort openingsritueel... maar het mag nooit saai worden, dus gooien we het nu in Stabroek weer over een andere boeg dan in Brasschaat”, legt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België, uit.


Toch verwachten ze bij AH dit keer geen stormloop zoals in Brasschaat. “Ik verwacht wel dat het druk zal zijn, maar dan hopelijk vooral klanten. Je opent een winkel voor de lokale gemeenschap, niet voor allerlei andere kijklustigen”, aldus nog Corné Mulders.

Nieuwste AH-winkelconcept

Marco en Nathalie Van EndeDe winkel in Stabroek wordt net als de eerste Belgische AH-supermarkt in Brasschaat uitgebaat door broer en zus Marco en Nathalie Van Ende. Hun vroegere zelfstandige supermarkt werd zo goed als met de grond gelijk gemaakt om te herrijzen als een gloednieuwe winkel met een verkoopoppervlakte van 2.000m².


Ook voor Albert Heijn zelf wordt de supermarkt vernieuwend, want de winkel wordt ingericht volgens AH’s allerlaatste nieuwe concept dat ook in Nederland pas sinds dit najaar wordt uitgerold. “De winkel is de meest recente variant van De Nieuwe Albert Heijn (DNAH). AH ontwikkelt haar formule steeds verder, en zo komt het dat Stabroek net weer een beetje anders is dan Brasschaat.”


Een aantal verschillen met het oude winkelconcept is dat de bonusartikelen nu bijvoorbeeld gegroepeerd staan in meer actiedisplays, waar dat in de vorige versie niet het geval was. Ook de impulsmeubelen bij de kassa’s zijn terug van weggeweest.


“Stabroek wordt echt een hele mooie winkel”, besluit Corné Mulders. Het volledige interview met de topman over Albert Heijns eerste ervaringen in Brasschaat en AH’s toekomst in België vindt u donderdag op RetailDetail.eu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.