Albert Heijn opent winkel in stadion AA Gent | RetailDetail

Albert Heijn opent winkel in stadion AA Gent

Albert Heijn opent winkel in stadion AA Gent

Op 16 oktober opent Albert Heijn een nieuwe supermarkt in het stadion van AA Gent, de Ghelamco Arena. Dat bevindt zich aan de Gentse stadsrand en werd deze zomer officieel geopend.

Bijna 2000 m² groot

De nieuwe winkel zal een oppervlakte hebben van bijna 2000 m² en zal gebruik kunnen maken van de parkeermogelijkheden van de Ghelamco Arena. Het assortiment zal hetzelfde zijn als bij alle andere Belgische Albert Heijn-winkels, met tien procent producten die speciaal voor de Belgische markt zijn toegevoegd. De meeste vacatures voor de winkel werden ingevuld samen met de VDAB en de stad Gent.

 

Momenteel zijn er in België zestien winkels van de Nederlandse supermarktketen, waarvan drie in Antwerpen. Voor Gentenaars zijn de dichtstbijzijnde vestigingen van Albert Heijn voorlopig te vinden in Aalst of Oudenaarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.