Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Verschillende bronnen melden dat Albert Heijn van plan is om zijn non-foodassortiment stevig aan te pakken. Daarbij zou een groot deel van het assortiment verdwijnen uit de winkels. De veranderingen moeten in april of mei zichtbaar worden.

 

Sterkere aansluiting bij food

Bij Albert Heijn willen ze voorlopig nog niet veel commentaar geven over de mogelijke wijziging van het assortiment, maar er wordt wel bevestigd dat er inderdaad wat te gebeuren staat op de non-foodafdelingen van de supermarktketen. Dat schrijft Distrifood.

 

Ook medewerkers van verschillende filialen hebben al laten verstaan dat er in de toekomst minder ruimte zal zijn voor non-food, al wordt dat ontkend bij Albert Heijn. De ruimte in de winkel zal gelijk blijven, maar het assortiment zal wel veranderen.

 

Volgens één van de bronnen zal de link tussen non-food en food sterker gemaakt worden en wordt er in de toekomst gekozen voor een non-foodassortiment dat meer aansluit bij food, zoals toestellen om eten te bereiden.

 

Albert Heijn probeerde in 2009 al zijn non-foodaanbod aan te pakken, toen het een speciaal team oprichtte dat ervoor moest zorgen dat non-food een prominentere rol kreeg in de winkels. Die strategie is echter nooit een groot succes geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top