Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan | RetailDetail

Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Verschillende bronnen melden dat Albert Heijn van plan is om zijn non-foodassortiment stevig aan te pakken. Daarbij zou een groot deel van het assortiment verdwijnen uit de winkels. De veranderingen moeten in april of mei zichtbaar worden.

 

Sterkere aansluiting bij food

Bij Albert Heijn willen ze voorlopig nog niet veel commentaar geven over de mogelijke wijziging van het assortiment, maar er wordt wel bevestigd dat er inderdaad wat te gebeuren staat op de non-foodafdelingen van de supermarktketen. Dat schrijft Distrifood.

 

Ook medewerkers van verschillende filialen hebben al laten verstaan dat er in de toekomst minder ruimte zal zijn voor non-food, al wordt dat ontkend bij Albert Heijn. De ruimte in de winkel zal gelijk blijven, maar het assortiment zal wel veranderen.

 

Volgens één van de bronnen zal de link tussen non-food en food sterker gemaakt worden en wordt er in de toekomst gekozen voor een non-foodassortiment dat meer aansluit bij food, zoals toestellen om eten te bereiden.

 

Albert Heijn probeerde in 2009 al zijn non-foodaanbod aan te pakken, toen het een speciaal team oprichtte dat ervoor moest zorgen dat non-food een prominentere rol kreeg in de winkels. Die strategie is echter nooit een groot succes geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".