Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Albert Heijn pakt non-foodassortiment aan

Verschillende bronnen melden dat Albert Heijn van plan is om zijn non-foodassortiment stevig aan te pakken. Daarbij zou een groot deel van het assortiment verdwijnen uit de winkels. De veranderingen moeten in april of mei zichtbaar worden.

 

Sterkere aansluiting bij food

Bij Albert Heijn willen ze voorlopig nog niet veel commentaar geven over de mogelijke wijziging van het assortiment, maar er wordt wel bevestigd dat er inderdaad wat te gebeuren staat op de non-foodafdelingen van de supermarktketen. Dat schrijft Distrifood.

 

Ook medewerkers van verschillende filialen hebben al laten verstaan dat er in de toekomst minder ruimte zal zijn voor non-food, al wordt dat ontkend bij Albert Heijn. De ruimte in de winkel zal gelijk blijven, maar het assortiment zal wel veranderen.

 

Volgens één van de bronnen zal de link tussen non-food en food sterker gemaakt worden en wordt er in de toekomst gekozen voor een non-foodassortiment dat meer aansluit bij food, zoals toestellen om eten te bereiden.

 

Albert Heijn probeerde in 2009 al zijn non-foodaanbod aan te pakken, toen het een speciaal team oprichtte dat ervoor moest zorgen dat non-food een prominentere rol kreeg in de winkels. Die strategie is echter nooit een groot succes geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen. Maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top