Albert Heijn test in twee winkels nieuw concept | RetailDetail

Albert Heijn-winkels gaan online integreren

Albert Heijn-winkels gaan online integreren
Shutterstock

Of het komt doordat bol.com nu onder de Albert Heijn-baas valt, weten we niet, maar in Rotterdam en Den Haag test de keten sinds vorige week een nieuw winkelconcept dat online en offline veel meer met elkaar verweeft. 

Offline zelfde service als online

In het nieuwe concept wordt onder andere de winkelbalie een stuk belangrijker dan nu het geval is. “Het is bijvoorbeeld mogelijk om je boodschappenkratten, waar statiegeld op zit, in te leveren. Ook kun je online bestelde producten retourneren en koopzegels aanschaffen”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. Het idee is om klanten ook offline de service te bieden die ze online kunnen krijgen.

 

Daarnaast zullen klanten in de winkel er door het winkelpersoneel op worden gewezen dat ze de producten ook online kunnen kopen. “Bij dat laatste kun je denken aan communicatie bij het schap waar zware of grote producten staan”, zegt Aspeslagh. Albert Heijn wil met het nieuwe concept zowel online als offline eenzelfde beeld tonen aan de klant. “Het belangrijkste doel van de pilot is dat we voor klanten een Albert Heijn willen zijn, of je nou in de winkel of op ah.nl je boodschappen doet”, aldus de woordvoerder.

 

Eigenaar Ahold probeert al langer online en offline met elkaar te verzoenen. Enkele dagen geleden kwam nog het nieuws naar buiten dat internetdochter bol.com voortaan tot de verantwoordelijkheden van Wouter Kolk behoort, de Nederlandse baas van Albert Heijn en Delhaize.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.