Albert Heijn test in twee winkels nieuw concept | RetailDetail

Albert Heijn-winkels gaan online integreren

Albert Heijn-winkels gaan online integreren
Shutterstock

Of het komt doordat bol.com nu onder de Albert Heijn-baas valt, weten we niet, maar in Rotterdam en Den Haag test de keten sinds vorige week een nieuw winkelconcept dat online en offline veel meer met elkaar verweeft. 

Offline zelfde service als online

In het nieuwe concept wordt onder andere de winkelbalie een stuk belangrijker dan nu het geval is. “Het is bijvoorbeeld mogelijk om je boodschappenkratten, waar statiegeld op zit, in te leveren. Ook kun je online bestelde producten retourneren en koopzegels aanschaffen”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. Het idee is om klanten ook offline de service te bieden die ze online kunnen krijgen.

 

Daarnaast zullen klanten in de winkel er door het winkelpersoneel op worden gewezen dat ze de producten ook online kunnen kopen. “Bij dat laatste kun je denken aan communicatie bij het schap waar zware of grote producten staan”, zegt Aspeslagh. Albert Heijn wil met het nieuwe concept zowel online als offline eenzelfde beeld tonen aan de klant. “Het belangrijkste doel van de pilot is dat we voor klanten een Albert Heijn willen zijn, of je nou in de winkel of op ah.nl je boodschappen doet”, aldus de woordvoerder.

 

Eigenaar Ahold probeert al langer online en offline met elkaar te verzoenen. Enkele dagen geleden kwam nog het nieuws naar buiten dat internetdochter bol.com voortaan tot de verantwoordelijkheden van Wouter Kolk behoort, de Nederlandse baas van Albert Heijn en Delhaize.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.