Albert Heijn zweert bij groei op eigen kracht | RetailDetail

Albert Heijn zweert bij groei op eigen kracht

Albert Heijn zweert bij groei op eigen kracht

Albert Heijn blijft op eigen kracht uitbreiden in Vlaanderen. “Een overname van een lokale keten is voor België nooit een optie geweest”, herhaalde topman Corné Mulders van Albert Heijn België op een zakenlunch van het weekblad Trends.

“Onze les geleerd”

De Nederlandse groep Ahold, waarvan Albert Heijn deel uitmaakt, is nochtans gegroeid via het opkopen van lokale ketens. “Maar dat heeft het bedrijf op een haar na in de dieperik gestort. De groei was niet duurzaam en bovendien werden we geconfronteerd met een boekhoudschandaal”, aldus Mulders. “We hebben onze les wel geleerd.”


Daarbij komt nog dat heel wat Vlamingen Albert Heijn al kenden van een winkelbezoekje net over de grens. Recent opende de Nederlandse keten in Bredene haar vijftiende verkooppunt, over enkele dagen volgt het zestiende in Turnhout.


Brussel en Wallonië niet

Bijna twee jaar geleden opende Albert Heijn zijn eerste Belgische vestiging in Brasschaat. Tegen 2016 mikt het concern op een vijftigtal verkooppunten in Vlaanderen.


Brussel en Wallonië maken weliswaar geen deel uit van de expansieplannen. De bijkomende taalproblemen schrikken de warenhuisgroep immers af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top