Aldi zet aanval op Amerikaanse Westkust in

Aldi zet aanval op Amerikaanse Westkust in

De Duitse warenhuisgroep Aldi Süd wil nog dit jaar een regionaal hoofdkantoor en distributiecentrum in het Californische Moreno Valley beginnen bouwen. Het project is goed een investering van veertig miljoen euro, levert honderden nieuwe jobs op en demonstreert de ambitie van de keten om uit te breiden in het westen van de Verenigde Staten. Dat zegt althans de stedelijke overheid van Moreno Valley.

Uitbreiding naar Westkust

Aldi is al aanwezig in 32 staten van de VS, maar de meeste van de 1.200 discountwinkels liggen tussen Kansas en de Oostkust. Nu wil de keten echter nadrukkelijker naar het westen: tegen 2015 wil Aldi aan de westkust al honderd filialen hebben. De keten opent per jaar zo'n 50 à 80 nieuwe verkooppunten in de VS.

 

De opening van een nieuwe regionale hoofdzetel zorgt rechtstreeks voor 200 nieuwe jobs tegen volgend jaar. Daarbij komen nog honderden jobs voor logistieke dienstverleners die in onderaanneming voor Aldi zullen werken. Om Aldi te verleiden om in Moreno Valley te investeren, krijgt de discounter gedurende 18 jaar een korting van 20% op de nutsvoorzieningen van de overheid.

 

Het nationale hoofdkantoor voor Aldi in de Verenigde Staten is gevestigd in Batavia (Illinois), waar de keten in 1976 ook zijn eerste Amerikaanse verkooppunt opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top