Aldi zet aanval op Amerikaanse Westkust in | RetailDetail

Aldi zet aanval op Amerikaanse Westkust in

Aldi zet aanval op Amerikaanse Westkust in

De Duitse warenhuisgroep Aldi Süd wil nog dit jaar een regionaal hoofdkantoor en distributiecentrum in het Californische Moreno Valley beginnen bouwen. Het project is goed een investering van veertig miljoen euro, levert honderden nieuwe jobs op en demonstreert de ambitie van de keten om uit te breiden in het westen van de Verenigde Staten. Dat zegt althans de stedelijke overheid van Moreno Valley.

Uitbreiding naar Westkust

Aldi is al aanwezig in 32 staten van de VS, maar de meeste van de 1.200 discountwinkels liggen tussen Kansas en de Oostkust. Nu wil de keten echter nadrukkelijker naar het westen: tegen 2015 wil Aldi aan de westkust al honderd filialen hebben. De keten opent per jaar zo'n 50 à 80 nieuwe verkooppunten in de VS.

 

De opening van een nieuwe regionale hoofdzetel zorgt rechtstreeks voor 200 nieuwe jobs tegen volgend jaar. Daarbij komen nog honderden jobs voor logistieke dienstverleners die in onderaanneming voor Aldi zullen werken. Om Aldi te verleiden om in Moreno Valley te investeren, krijgt de discounter gedurende 18 jaar een korting van 20% op de nutsvoorzieningen van de overheid.

 

Het nationale hoofdkantoor voor Aldi in de Verenigde Staten is gevestigd in Batavia (Illinois), waar de keten in 1976 ook zijn eerste Amerikaanse verkooppunt opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.