Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Het Hof van Beroep te Brussel heeft Alken-Maes definitief gelijk gegeven in de beroepsprocedure die AB Inbev had ingeleid tegen Alken-Maes in de zaak rond de "misleidende verpakking van Jupiler Blue".

Blauwe verpakking creëerde verwarring

In mei vorig jaar was Alken-Maes, het nummer twee van de Belgische biermarkt, naar de rechtbank getrokken omdat de nieuwe verpakking van Jupiler Blue te veel leek op die van Maes Pils. Alken-Maes stelde dat de gelijkenis – en met name het gedeponeerde blauw – verwarring zou veroorzaken in het winkelpunt.

 

De rechter volgde die redenering en verplichtte marktleider AB InBev om de toenmalige verpakking uit de rekken te halen en te vervangen door een verpakking die geen verwarring creëerde. De Leuvense biergroep paste de verpakking aan (foto), maar tekende niettemin beroep aan tegen de uitspraak.

 

Het Hof van Beroep heeft nu de uitspraak van de eerste rechter bevestigd, zo laat Alken-Maes weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top