Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Het Hof van Beroep te Brussel heeft Alken-Maes definitief gelijk gegeven in de beroepsprocedure die AB Inbev had ingeleid tegen Alken-Maes in de zaak rond de "misleidende verpakking van Jupiler Blue".

Blauwe verpakking creëerde verwarring

In mei vorig jaar was Alken-Maes, het nummer twee van de Belgische biermarkt, naar de rechtbank getrokken omdat de nieuwe verpakking van Jupiler Blue te veel leek op die van Maes Pils. Alken-Maes stelde dat de gelijkenis – en met name het gedeponeerde blauw – verwarring zou veroorzaken in het winkelpunt.

 

De rechter volgde die redenering en verplichtte marktleider AB InBev om de toenmalige verpakking uit de rekken te halen en te vervangen door een verpakking die geen verwarring creëerde. De Leuvense biergroep paste de verpakking aan (foto), maar tekende niettemin beroep aan tegen de uitspraak.

 

Het Hof van Beroep heeft nu de uitspraak van de eerste rechter bevestigd, zo laat Alken-Maes weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top