Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue | RetailDetail

Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Alken-Maes krijgt ook in beroep gelijk in zaak Jupiler Blue

Het Hof van Beroep te Brussel heeft Alken-Maes definitief gelijk gegeven in de beroepsprocedure die AB Inbev had ingeleid tegen Alken-Maes in de zaak rond de "misleidende verpakking van Jupiler Blue".

Blauwe verpakking creëerde verwarring

In mei vorig jaar was Alken-Maes, het nummer twee van de Belgische biermarkt, naar de rechtbank getrokken omdat de nieuwe verpakking van Jupiler Blue te veel leek op die van Maes Pils. Alken-Maes stelde dat de gelijkenis – en met name het gedeponeerde blauw – verwarring zou veroorzaken in het winkelpunt.

 

De rechter volgde die redenering en verplichtte marktleider AB InBev om de toenmalige verpakking uit de rekken te halen en te vervangen door een verpakking die geen verwarring creëerde. De Leuvense biergroep paste de verpakking aan (foto), maar tekende niettemin beroep aan tegen de uitspraak.

 

Het Hof van Beroep heeft nu de uitspraak van de eerste rechter bevestigd, zo laat Alken-Maes weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.