Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel | RetailDetail

Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Op 21 oktober opent de Italiaanse koffiebrander Lavazza de deuren van zijn allereerste Europese boetiek, in Brussel. De eerste koffieboetiek van Lavazza opent in een prachtig pand aan de Brusselse Emile Jacqmainlaan.

Voor Italofielen en barista's

De boetiek richt zich vooral tot koffieliefhebbers en fans van Italië, die er terecht kunnen voor koffie en uniek Lavazza-porselein. Achteraan in de shop komt bovendien een ruimte waar Lavazza-barista Jeroen Clauwers koffieworkshops zal leiden. Clauwers drong al drie keer door tot de finale van het Belgium Barista Championship en werkt al sinds 1997 voor Lavazza. Na vele opleidingen in het moederhuis in Turijn werd in hij 2003 officieel aangesteld als de eerste Belgische Lavazza Barista Trainer.

 

De Italiaanse koffiespecialist startte in 1895 in Turijn, toen Luigi Lavazza een kleine winkel opende en zich specialiseerde in het branden en verkopen van koffie. Luigi begon naar verluidt als eerste met het "blenden" van koffie. In de jaren 1960 bevestigde Lavazza opnieuw zijn pioniersrol door als eerste in Italië zijn koffie vacuüm te verpakken.

 

Vandaag is de koffiebranderij nog altijd in familiale handen: intussen heeft de vierde generatie de touwtjes in handen, onder leiding van directeur Alberto Lavazza en vice-presidenten Francesca en Antonella Lavazza. Het bedrijf is marktleider in Italië, wordt geserveerd in meer dan 90 landen en realiseerde vorig jaar een omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.