Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Op 21 oktober opent de Italiaanse koffiebrander Lavazza de deuren van zijn allereerste Europese boetiek, in Brussel. De eerste koffieboetiek van Lavazza opent in een prachtig pand aan de Brusselse Emile Jacqmainlaan.

Voor Italofielen en barista's

De boetiek richt zich vooral tot koffieliefhebbers en fans van Italië, die er terecht kunnen voor koffie en uniek Lavazza-porselein. Achteraan in de shop komt bovendien een ruimte waar Lavazza-barista Jeroen Clauwers koffieworkshops zal leiden. Clauwers drong al drie keer door tot de finale van het Belgium Barista Championship en werkt al sinds 1997 voor Lavazza. Na vele opleidingen in het moederhuis in Turijn werd in hij 2003 officieel aangesteld als de eerste Belgische Lavazza Barista Trainer.

 

De Italiaanse koffiespecialist startte in 1895 in Turijn, toen Luigi Lavazza een kleine winkel opende en zich specialiseerde in het branden en verkopen van koffie. Luigi begon naar verluidt als eerste met het "blenden" van koffie. In de jaren 1960 bevestigde Lavazza opnieuw zijn pioniersrol door als eerste in Italië zijn koffie vacuüm te verpakken.

 

Vandaag is de koffiebranderij nog altijd in familiale handen: intussen heeft de vierde generatie de touwtjes in handen, onder leiding van directeur Alberto Lavazza en vice-presidenten Francesca en Antonella Lavazza. Het bedrijf is marktleider in Italië, wordt geserveerd in meer dan 90 landen en realiseerde vorig jaar een omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top