Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Allereerste Europese Lavazza-boetiek is voor Brussel

Op 21 oktober opent de Italiaanse koffiebrander Lavazza de deuren van zijn allereerste Europese boetiek, in Brussel. De eerste koffieboetiek van Lavazza opent in een prachtig pand aan de Brusselse Emile Jacqmainlaan.

Voor Italofielen en barista's

De boetiek richt zich vooral tot koffieliefhebbers en fans van Italië, die er terecht kunnen voor koffie en uniek Lavazza-porselein. Achteraan in de shop komt bovendien een ruimte waar Lavazza-barista Jeroen Clauwers koffieworkshops zal leiden. Clauwers drong al drie keer door tot de finale van het Belgium Barista Championship en werkt al sinds 1997 voor Lavazza. Na vele opleidingen in het moederhuis in Turijn werd in hij 2003 officieel aangesteld als de eerste Belgische Lavazza Barista Trainer.

 

De Italiaanse koffiespecialist startte in 1895 in Turijn, toen Luigi Lavazza een kleine winkel opende en zich specialiseerde in het branden en verkopen van koffie. Luigi begon naar verluidt als eerste met het "blenden" van koffie. In de jaren 1960 bevestigde Lavazza opnieuw zijn pioniersrol door als eerste in Italië zijn koffie vacuüm te verpakken.

 

Vandaag is de koffiebranderij nog altijd in familiale handen: intussen heeft de vierde generatie de touwtjes in handen, onder leiding van directeur Alberto Lavazza en vice-presidenten Francesca en Antonella Lavazza. Het bedrijf is marktleider in Italië, wordt geserveerd in meer dan 90 landen en realiseerde vorig jaar een omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top