Allereerste Match Food & More geopend in Ronse

Allereerste Match Food & More geopend in Ronse

Vandaag is in Ronse de allereerste Match Food & More geopend, het nieuwe hypermarktconcept van Louis Delhaize. Het nieuwe warenhuis telt 90 medewerkers en is met zijn 4.800 m² meteen de grootste Match van het land.

Klemtoon op vers

De nieuwe Match is geopend op de plaats van de vroegere Carrefour, in het Shopping Plaza. De nadruk ligt er op op vers: meer dan de helft van de totale oppervlakte wordt ingenomen door verse producten. Marktverse delicatessen worden dagelijks van de vroegmarkt in Rungis (nabij Parijs) aangeleverd.

 

Match Food & More wil vooral het verschil maken met een persoonlijjke service. Zo worden de wokgroentjes versneden en verpakt terwijl de klant erbij staat. Vis of vlees ziet de klant dan weer naar wens versnijden achter glas.

"Slechts" 13% non-food

Het is nu afwachten of de Match-hypermarkt zal slagen waar de Carrefour-hypermarkt faalde. In Het Nieuwsblad toont marketingdirectrice Sabine Müller zich vol vertrouwen. "We hebben marktonderzoek gedaan, waaruit blijkt dat er nood is aan een grote supermarkt in Ronse. We bieden naast voeding en drank een assortiment voor de baby, beauty en kleine elektro aan. We houden die non-foodafdeling wel bewust op 13% van de totale oppervlakte."

Tags: