Allereerste Match Food & More geopend in Ronse | RetailDetail

Allereerste Match Food & More geopend in Ronse

Allereerste Match Food & More geopend in Ronse

Vandaag is in Ronse de allereerste Match Food & More geopend, het nieuwe hypermarktconcept van Louis Delhaize. Het nieuwe warenhuis telt 90 medewerkers en is met zijn 4.800 m² meteen de grootste Match van het land.

Klemtoon op vers

De nieuwe Match is geopend op de plaats van de vroegere Carrefour, in het Shopping Plaza. De nadruk ligt er op op vers: meer dan de helft van de totale oppervlakte wordt ingenomen door verse producten. Marktverse delicatessen worden dagelijks van de vroegmarkt in Rungis (nabij Parijs) aangeleverd.

 

Match Food & More wil vooral het verschil maken met een persoonlijjke service. Zo worden de wokgroentjes versneden en verpakt terwijl de klant erbij staat. Vis of vlees ziet de klant dan weer naar wens versnijden achter glas.

"Slechts" 13% non-food

Het is nu afwachten of de Match-hypermarkt zal slagen waar de Carrefour-hypermarkt faalde. In Het Nieuwsblad toont marketingdirectrice Sabine Müller zich vol vertrouwen. "We hebben marktonderzoek gedaan, waaruit blijkt dat er nood is aan een grote supermarkt in Ronse. We bieden naast voeding en drank een assortiment voor de baby, beauty en kleine elektro aan. We houden die non-foodafdeling wel bewust op 13% van de totale oppervlakte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.