Alpro breidt productie in Wevelgem uit | RetailDetail

Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Sojadrinkproducent Alpro gaat de komende drie jaar 32 miljoen euro investeren in nieuwe productie- en verpakkingsfaciliteiten voor zijn vestiging in Wevelgem. Zo wil Alpro de groei van de productie en de uitbreiding van het assortiment opvangen.

Productie maal drie sinds 2012

Alpro kende de voorbije jaren al een sterke expansie: tussen 2002 en 2012 verdrievoudigde de productie en intussen is het aanbod uitgebreid met onder meer amandelmelk en hazelnootdrinks. Ook werd een plantaardige variatie van yoghurt op de markt gebracht.

 

"Als je het op de lange termijn bekijkt, zal je zien dat we niet anders kunnen dan onze manier van leven aan te passen. Momenteel is ons voedsel voor twee derde van dierlijke oorsprong en voor een derde van plantaardige afkomst. Dat kan zo niet verder. Het moet omgekeerd worden", zei topman Bernard Deryckere recentelijk nog.

 

25 nieuwe jobs

De nieuwe investeringen wijzen alvast op een verdere groei. Op de nieuwe productielijn zullen de plantaardige variaties van yoghurt worden gemaakt. De nieuwe verpakkingslijn komt er dan weer omdat de Europese marktleider in sojadrinks sinds kort ook drankkartons maakt met een schroefdop.

 

De uitbreiding in Wevelgem zorgt ook voor bijkomende werkgelegenheid. Er komen 25 arbeidsplaatsen bij.

 

Alpro boekte in 2012 een omzet van zo'n 300 miljoen euro. Dat was goed voor zowat 20% van het totale verkoopcijfer van het Amerikaanse moederbedrijf WhiteWave, dat in de VS bekend is voor merken als International Delight (coffee creamers), Silk (sojamelk), Land O' Lakes (biomelk) en Horizon Organic (organic melk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.