Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Sojadrinkproducent Alpro gaat de komende drie jaar 32 miljoen euro investeren in nieuwe productie- en verpakkingsfaciliteiten voor zijn vestiging in Wevelgem. Zo wil Alpro de groei van de productie en de uitbreiding van het assortiment opvangen.

Productie maal drie sinds 2012

Alpro kende de voorbije jaren al een sterke expansie: tussen 2002 en 2012 verdrievoudigde de productie en intussen is het aanbod uitgebreid met onder meer amandelmelk en hazelnootdrinks. Ook werd een plantaardige variatie van yoghurt op de markt gebracht.

 

"Als je het op de lange termijn bekijkt, zal je zien dat we niet anders kunnen dan onze manier van leven aan te passen. Momenteel is ons voedsel voor twee derde van dierlijke oorsprong en voor een derde van plantaardige afkomst. Dat kan zo niet verder. Het moet omgekeerd worden", zei topman Bernard Deryckere recentelijk nog.

 

25 nieuwe jobs

De nieuwe investeringen wijzen alvast op een verdere groei. Op de nieuwe productielijn zullen de plantaardige variaties van yoghurt worden gemaakt. De nieuwe verpakkingslijn komt er dan weer omdat de Europese marktleider in sojadrinks sinds kort ook drankkartons maakt met een schroefdop.

 

De uitbreiding in Wevelgem zorgt ook voor bijkomende werkgelegenheid. Er komen 25 arbeidsplaatsen bij.

 

Alpro boekte in 2012 een omzet van zo'n 300 miljoen euro. Dat was goed voor zowat 20% van het totale verkoopcijfer van het Amerikaanse moederbedrijf WhiteWave, dat in de VS bekend is voor merken als International Delight (coffee creamers), Silk (sojamelk), Land O' Lakes (biomelk) en Horizon Organic (organic melk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top