Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Sojadrinkproducent Alpro gaat de komende drie jaar 32 miljoen euro investeren in nieuwe productie- en verpakkingsfaciliteiten voor zijn vestiging in Wevelgem. Zo wil Alpro de groei van de productie en de uitbreiding van het assortiment opvangen.

Productie maal drie sinds 2012

Alpro kende de voorbije jaren al een sterke expansie: tussen 2002 en 2012 verdrievoudigde de productie en intussen is het aanbod uitgebreid met onder meer amandelmelk en hazelnootdrinks. Ook werd een plantaardige variatie van yoghurt op de markt gebracht.

 

"Als je het op de lange termijn bekijkt, zal je zien dat we niet anders kunnen dan onze manier van leven aan te passen. Momenteel is ons voedsel voor twee derde van dierlijke oorsprong en voor een derde van plantaardige afkomst. Dat kan zo niet verder. Het moet omgekeerd worden", zei topman Bernard Deryckere recentelijk nog.

 

25 nieuwe jobs

De nieuwe investeringen wijzen alvast op een verdere groei. Op de nieuwe productielijn zullen de plantaardige variaties van yoghurt worden gemaakt. De nieuwe verpakkingslijn komt er dan weer omdat de Europese marktleider in sojadrinks sinds kort ook drankkartons maakt met een schroefdop.

 

De uitbreiding in Wevelgem zorgt ook voor bijkomende werkgelegenheid. Er komen 25 arbeidsplaatsen bij.

 

Alpro boekte in 2012 een omzet van zo'n 300 miljoen euro. Dat was goed voor zowat 20% van het totale verkoopcijfer van het Amerikaanse moederbedrijf WhiteWave, dat in de VS bekend is voor merken als International Delight (coffee creamers), Silk (sojamelk), Land O' Lakes (biomelk) en Horizon Organic (organic melk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top