Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Alpro breidt productie in Wevelgem uit

Sojadrinkproducent Alpro gaat de komende drie jaar 32 miljoen euro investeren in nieuwe productie- en verpakkingsfaciliteiten voor zijn vestiging in Wevelgem. Zo wil Alpro de groei van de productie en de uitbreiding van het assortiment opvangen.

Productie maal drie sinds 2012

Alpro kende de voorbije jaren al een sterke expansie: tussen 2002 en 2012 verdrievoudigde de productie en intussen is het aanbod uitgebreid met onder meer amandelmelk en hazelnootdrinks. Ook werd een plantaardige variatie van yoghurt op de markt gebracht.

 

"Als je het op de lange termijn bekijkt, zal je zien dat we niet anders kunnen dan onze manier van leven aan te passen. Momenteel is ons voedsel voor twee derde van dierlijke oorsprong en voor een derde van plantaardige afkomst. Dat kan zo niet verder. Het moet omgekeerd worden", zei topman Bernard Deryckere recentelijk nog.

 

25 nieuwe jobs

De nieuwe investeringen wijzen alvast op een verdere groei. Op de nieuwe productielijn zullen de plantaardige variaties van yoghurt worden gemaakt. De nieuwe verpakkingslijn komt er dan weer omdat de Europese marktleider in sojadrinks sinds kort ook drankkartons maakt met een schroefdop.

 

De uitbreiding in Wevelgem zorgt ook voor bijkomende werkgelegenheid. Er komen 25 arbeidsplaatsen bij.

 

Alpro boekte in 2012 een omzet van zo'n 300 miljoen euro. Dat was goed voor zowat 20% van het totale verkoopcijfer van het Amerikaanse moederbedrijf WhiteWave, dat in de VS bekend is voor merken als International Delight (coffee creamers), Silk (sojamelk), Land O' Lakes (biomelk) en Horizon Organic (organic melk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top