Alvo opent buurtsupermarkt volgens nieuw concept in Neerpelt

Alvo opent buurtsupermarkt volgens nieuw concept in Neerpelt

Supermarktketen Alvo heeft in Neerpelt een nieuwe buurtsupermarkt geopend volgens een nieuw concept. Met het nieuwe concept wil Alvo zich onderscheiden van discounters zoals Aldi, Lidl en Colruyt.

Versmarkt met verschillende winkels

Het concept van de nieuwe vestiging baseert zich op een versmarkt, waarbij verschillende winkels worden samengebracht binnen het kaderwerk van een supermarkt. "We hebben bijzonder lang gebrainstormd over het concept van deze nieuwe winkel. Ook in de andere Limburgse Alvo-winkels in Kortessem, Peer, Tessenderlo, Zonhoven en Heusden-Zolder ligt het accent op vers, maar hier wilden we nog een stap verder gaan.”

 

Klanten die de winkel bezoeken zullen doorheen de supermarkt verschillende winkels vinden, zoals een groente- en fruitwinkel, een bakker en een winkel met meer dan 350 streekproducten. Ook de inrichting van de winkel werd anders aangepakt, met de focus op veel ruimte, licht en warmte. Na de versmarkt biedt Alvo in Neerpelt ook het traditionele aanbod van een supermarkt aan. Dat doet het op een totale oppervlakte van 1.800 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top