Alvo is verhuisd | RetailDetail

Alvo is verhuisd

Alvo is verhuisd

Het hoofdkantoor van Alvo is verhuisd naar Temse. Het distributiecentrum aan de Rijksweg in Bornem was overbodig geworden, sinds de Alvo-winkels bevoorraad worden vanuit Mechelen.

 

Zelfstandige koers

Begin dit jaar rondde Retail Partners Colruyt Group de integratie af van de NV Alvocol, die aankoop, opslag en transport verzorgde voor de zelfstandige Alvo-supermarkten. Die supermarkten worden voortaan dus bevoorraad vanuit Mechelen, net als de Spar-winkels van de Colruyt-groep.

 

Als gevolg daarvan was er geen nood meer aan een apart distributiecentrum voor de Alvo-winkels. Het commerciële team van Alvo is nu verhuisd van Bornem naar de Schoenstraat 8 in Temse. Door niet te kiezen voor kantoren in het complex van Retail Partners Colruyt Group in Mechelen, bevestigt Alvo dat het een zelfstandige koers wil blijven varen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.