Amazon gaat concurrentie met Duitse groenteboer aan | RetailDetail

Amazon gaat concurrentie met Duitse groenteboer aan

Amazon gaat concurrentie met Duitse groenteboer aan

Amazon gaat zijn Amazon Fresh-dienst binnenkort ook in Europa lanceren, te beginnen met Duitsland. Met die dienst levert het al enkele jaren verse producten aan klanten in de Verenigde Staten.

Zelfde gamma als supermarkt, maar thuisgeleverd

Volgens Bild Zeitung worden er nu al mensen opgeleid in de Verenigde Staten om dezelfde dienst in Duitsland aan te gaan bieden. Amazon Fresh zou ongeveer dezelfde verse producten als een gemiddelde Duitse supermarkt aanbieden, waaronder dus groenten, fruit, vis en vlees. Ten laatste in september zou de dienst van start moeten gaan.

 

Amazon wil momenteel zelf wel nog geen commentaar geven over het al dan niet bestaan van de plannen om een Duitse versie van Amazon Fresh te lanceren. In de Verenigde Staten is Amazon Fresh al sinds 2007 beschikbaar voor klanten in Seattle en sinds vorig jaar kunnen ook consumenten uit Los Angeles en San Francisco verse producten bestellen bij Amazon en thuis laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.