Antwerpse Spar heropent zes weken na faillissement | RetailDetail

Antwerpse Spar heropent zes weken na faillissement

Antwerpse Spar heropent zes weken na faillissement

Vandaag opent de Spar-vestiging in de Lange Leemstraat in Antwerpen opnieuw de deuren, zes weken nadat de supermarkt dicht ging wegens faillissement.

 

Jong maar ervaren duo

Lang heeft Retail Partners Colruyt Group, het vroegere Spar Retail, niet moeten zoeken naar een nieuwe uitbater voor de vestiging in de Lange Leemstraat, die op 4 april failliet werd verklaard: de 34-jarige Maarten Verelst en zijn 29-jarige vriendin Kris Houben heropenen de vestiging vandaag al.

 

“We gaan dat beter aanpakken en hebben ook de nodige expertise opgebouwd”, zegt Maarten Verelst in Gazet van Antwerpen. Het duo mag dan al jong zijn, aan supermarktervaring ontbreekt het hen niet: Maarten werkte 11 jaar in de Alvo-winkels van zijn vader, Kris werkte tien jaar bij Colruyt als wijnverantwoordelijke.

 

“We willen het verschil maken met vers brood en groenten en met onze traiteur. Dagelijks hebben we een grote keuze van klassiekers uit onze keuken: van stoofvlees over paella tot een pastasalade”, aldus nog de nieuwe uitbater.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.