Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken | RetailDetail

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Op de website www.eindevandemaand.be kunnen consumenten de prijzen van elf basisproducten onder huismerk in zes Antwerpse supermarkten vergelijken. Het initiatief richt zich tot mensen die op het einde van de maand moeilijk rondkomen.

Nu nog manueel, binnenkort via app

"Een steeds grotere groep mensen moet op het einde van de maand met weinig geld rondkomen. Die mensen willen we helpen", zegt bedenker Hassan Seddik in Het Laatste Nieuws. De website verzamelt de prijzen van elf basisproducten onder huismerk ‑ aardappelen, bloem, brood, eieren, frisdrank, koffie, melk, olie, pasta,rijst en water ‑ bij Aldi, Delhaize, Albert Heijn, Lidl, Colruyt en Carrefour en presenteert alles in een overzichtelijke tabel (zie foto).

 

Voor zijn ‘marktstudie’ bezoekt Hassan Seddik elke woensdag zelf de supermarkten om er eigenhandig de prijsschommelingen te fotograferen. Momenteel zijn enkel de vestigingen in Antwerpen in zijn website opgenomen, maar op termijn wil hij uitbreiden naar alle grote Vlaamse steden. Hassan Seddik werkt momenteel aan een app waarmee klanten in de supermarkt de prijzen in de gaten kunnen houden. “Als ze een prijsstijging opmerken, kunnen ze een foto doorsturen en kan ik dat dan meteen aanpassen”, zegt hij.

 

Eindevandemaand.be is in februari gelanceerd en haalt volgens de bedenker intussen al zo’n 500 bezoekers per dag. “We hebben ook de goedkopere winkelstraten in Antwerpen in kaart gebracht (de Offerandestraat en de Abdijstraat, nvdr.) en als extra dienst publiceren we de reclamefolders van de supermarkten", aldus nog Hassan Seddik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top