Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken | RetailDetail

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Op de website www.eindevandemaand.be kunnen consumenten de prijzen van elf basisproducten onder huismerk in zes Antwerpse supermarkten vergelijken. Het initiatief richt zich tot mensen die op het einde van de maand moeilijk rondkomen.

Nu nog manueel, binnenkort via app

"Een steeds grotere groep mensen moet op het einde van de maand met weinig geld rondkomen. Die mensen willen we helpen", zegt bedenker Hassan Seddik in Het Laatste Nieuws. De website verzamelt de prijzen van elf basisproducten onder huismerk ‑ aardappelen, bloem, brood, eieren, frisdrank, koffie, melk, olie, pasta,rijst en water ‑ bij Aldi, Delhaize, Albert Heijn, Lidl, Colruyt en Carrefour en presenteert alles in een overzichtelijke tabel (zie foto).

 

Voor zijn ‘marktstudie’ bezoekt Hassan Seddik elke woensdag zelf de supermarkten om er eigenhandig de prijsschommelingen te fotograferen. Momenteel zijn enkel de vestigingen in Antwerpen in zijn website opgenomen, maar op termijn wil hij uitbreiden naar alle grote Vlaamse steden. Hassan Seddik werkt momenteel aan een app waarmee klanten in de supermarkt de prijzen in de gaten kunnen houden. “Als ze een prijsstijging opmerken, kunnen ze een foto doorsturen en kan ik dat dan meteen aanpassen”, zegt hij.

 

Eindevandemaand.be is in februari gelanceerd en haalt volgens de bedenker intussen al zo’n 500 bezoekers per dag. “We hebben ook de goedkopere winkelstraten in Antwerpen in kaart gebracht (de Offerandestraat en de Abdijstraat, nvdr.) en als extra dienst publiceren we de reclamefolders van de supermarkten", aldus nog Hassan Seddik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.