Autogrill lanceert nieuw concept op Brussels Airport

Autogrill lanceert nieuw concept op Brussels Airport

Autogrill brengt een nieuw eetconcept, Belle & Belge, naar de luchthaven van Brussel. Het concept is een bar-brasserie die een eetbeleving "op z'n Belgisch" moet brengen.

"Belgisch moment"

Belle & Belge komt in de vertrekhal van de luchthaven en zal inzetten op typisch Belgische producten, aangezien daar volgens het bedrijf steeds meer vraag naar is. Volgens Autogrill moeten "design en culinaire hoogstandjes hand in hand gaan" bij Belle & Belge. Het moet passagiers die België verlaten toelaten om nog "een aangenaam Belgisch moment" te beleven, vlak voor ze vertrekken.

 

Autogrill is de leider in het aanbieden van eet- en drankgelegenheden onderweg. Het overgrote deel van de filialen bevindt zich dan ook op luchthavens of langs autosnelwegen. Eerder dit jaar splitste het bedrijf nog zijn voedingsafdeling en taksvrij-activiteiten, zodat beide onderdelen hun eigen weg konden gaan. Zo kon het bedrijf beter omgaan met de economische crisis. Sindsdien heeft de taksvrij-tak er ook voor gekozen om onafhankelijk naar de beurs te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top