Aziatisch melkpoederprobleem kost Danone heel wat omzet

Aziatisch melkpoederprobleem kost Danone heel wat omzet

De Franse voedingsproducent Danone heeft zijn omzetprognose voor dit jaar verlaagd. De grootste boosdoener zou een sterke daling van de verkoop van melkpoeder in Azië zijn.

Probleem met melkpoeder

Danone moest onlangs in acht Aziatische landen melkpoeder uit de rekken halen, nadat werd vastgesteld dat er mogelijk vervuilde ingrediënten in het product zaten. Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn, maar de schade was geleden. Danone wil nu het verlies van minstens 200 miljoen euro verhalen op leverancier Fonterra.

 

Het terugroepen van het melkpoeder zorgde bij Danone voor "significante verliezen in omzet en nettoresultaat. Maatregelen om dat te herstellen, beginnen vruchten af te werpen, maar slechts heel geleidelijk." In het derde kwartaal had Danone een omzet van 5,3 miljard euro. Voor het hele jaar stelt de groep de verwachte omzetgroei nu met ten minste vijf procent naar beneden bij, waardoor die zou uitkomen op 4,5 à 5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top