Bakkerij Paul ziet drie feesttrends | RetailDetail

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Luxebakkerijketen Paul ziet voor de komende feestdagen drie trends opduiken. Daarbij valt op dat twee klassiekers volgens Bakkerij Paul dit jaar opnieuw hun opwachting zullen maken: de kerststronk en de driekoningentaart.

Authenticiteit en nostalgie

Bakkerij Paul ziet de opmars van de klassieke kerststronk als een gevolg van de zoektocht naar authenticiteit en nostalgie. "Mensen kijken graag terug naar vroeger, en zeker tijdens de kerstperiode zijn gezelligheid en nostalgie troef", stelt de bakkerijketen.


Ook de traditionele driekoningentaart is terug van weggeweest. Daarbij maakt Bakkerij Paul nog steeds gebruik van het traditionele recept, waarbij de vulling wel nog naar smaak kan aangepast worden.


Tot slot ziet de keten een toekomst voor de broodsommelier, die in navolging van de wijn- en biersommelier klanten zal helpen met het kiezen van het gepaste brood bij elk gerecht. "Voor elk gerecht bestaan er intussen passende broodsoorten, die de smaken van een gerecht versterken."


Bakkerij Paul heeft ondertussen 13 vestigingen in België en voor 2016 staan er nog eens zes op de planning. In België is Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat ook de vestigingen van Pizza Hut uitbaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.