Bakkerij Paul ziet drie feesttrends | RetailDetail

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Luxebakkerijketen Paul ziet voor de komende feestdagen drie trends opduiken. Daarbij valt op dat twee klassiekers volgens Bakkerij Paul dit jaar opnieuw hun opwachting zullen maken: de kerststronk en de driekoningentaart.

Authenticiteit en nostalgie

Bakkerij Paul ziet de opmars van de klassieke kerststronk als een gevolg van de zoektocht naar authenticiteit en nostalgie. "Mensen kijken graag terug naar vroeger, en zeker tijdens de kerstperiode zijn gezelligheid en nostalgie troef", stelt de bakkerijketen.


Ook de traditionele driekoningentaart is terug van weggeweest. Daarbij maakt Bakkerij Paul nog steeds gebruik van het traditionele recept, waarbij de vulling wel nog naar smaak kan aangepast worden.


Tot slot ziet de keten een toekomst voor de broodsommelier, die in navolging van de wijn- en biersommelier klanten zal helpen met het kiezen van het gepaste brood bij elk gerecht. "Voor elk gerecht bestaan er intussen passende broodsoorten, die de smaken van een gerecht versterken."


Bakkerij Paul heeft ondertussen 13 vestigingen in België en voor 2016 staan er nog eens zes op de planning. In België is Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat ook de vestigingen van Pizza Hut uitbaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.