Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Luxebakkerijketen Paul ziet voor de komende feestdagen drie trends opduiken. Daarbij valt op dat twee klassiekers volgens Bakkerij Paul dit jaar opnieuw hun opwachting zullen maken: de kerststronk en de driekoningentaart.

Authenticiteit en nostalgie

Bakkerij Paul ziet de opmars van de klassieke kerststronk als een gevolg van de zoektocht naar authenticiteit en nostalgie. "Mensen kijken graag terug naar vroeger, en zeker tijdens de kerstperiode zijn gezelligheid en nostalgie troef", stelt de bakkerijketen.


Ook de traditionele driekoningentaart is terug van weggeweest. Daarbij maakt Bakkerij Paul nog steeds gebruik van het traditionele recept, waarbij de vulling wel nog naar smaak kan aangepast worden.


Tot slot ziet de keten een toekomst voor de broodsommelier, die in navolging van de wijn- en biersommelier klanten zal helpen met het kiezen van het gepaste brood bij elk gerecht. "Voor elk gerecht bestaan er intussen passende broodsoorten, die de smaken van een gerecht versterken."


Bakkerij Paul heeft ondertussen 13 vestigingen in België en voor 2016 staan er nog eens zes op de planning. In België is Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat ook de vestigingen van Pizza Hut uitbaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top