Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Luxebakkerijketen Paul ziet voor de komende feestdagen drie trends opduiken. Daarbij valt op dat twee klassiekers volgens Bakkerij Paul dit jaar opnieuw hun opwachting zullen maken: de kerststronk en de driekoningentaart.

Authenticiteit en nostalgie

Bakkerij Paul ziet de opmars van de klassieke kerststronk als een gevolg van de zoektocht naar authenticiteit en nostalgie. "Mensen kijken graag terug naar vroeger, en zeker tijdens de kerstperiode zijn gezelligheid en nostalgie troef", stelt de bakkerijketen.


Ook de traditionele driekoningentaart is terug van weggeweest. Daarbij maakt Bakkerij Paul nog steeds gebruik van het traditionele recept, waarbij de vulling wel nog naar smaak kan aangepast worden.


Tot slot ziet de keten een toekomst voor de broodsommelier, die in navolging van de wijn- en biersommelier klanten zal helpen met het kiezen van het gepaste brood bij elk gerecht. "Voor elk gerecht bestaan er intussen passende broodsoorten, die de smaken van een gerecht versterken."


Bakkerij Paul heeft ondertussen 13 vestigingen in België en voor 2016 staan er nog eens zes op de planning. In België is Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat ook de vestigingen van Pizza Hut uitbaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top