Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Bakkerij Paul ziet drie feesttrends

Luxebakkerijketen Paul ziet voor de komende feestdagen drie trends opduiken. Daarbij valt op dat twee klassiekers volgens Bakkerij Paul dit jaar opnieuw hun opwachting zullen maken: de kerststronk en de driekoningentaart.

Authenticiteit en nostalgie

Bakkerij Paul ziet de opmars van de klassieke kerststronk als een gevolg van de zoektocht naar authenticiteit en nostalgie. "Mensen kijken graag terug naar vroeger, en zeker tijdens de kerstperiode zijn gezelligheid en nostalgie troef", stelt de bakkerijketen.


Ook de traditionele driekoningentaart is terug van weggeweest. Daarbij maakt Bakkerij Paul nog steeds gebruik van het traditionele recept, waarbij de vulling wel nog naar smaak kan aangepast worden.


Tot slot ziet de keten een toekomst voor de broodsommelier, die in navolging van de wijn- en biersommelier klanten zal helpen met het kiezen van het gepaste brood bij elk gerecht. "Voor elk gerecht bestaan er intussen passende broodsoorten, die de smaken van een gerecht versterken."


Bakkerij Paul heeft ondertussen 13 vestigingen in België en voor 2016 staan er nog eens zes op de planning. In België is Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat ook de vestigingen van Pizza Hut uitbaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top