Balade komt met wereldprimeur: 'boter' die cholesterol niet verhoogt

Balade komt met wereldprimeur: 'boter' die cholesterol niet verhoogt

Na meer dan acht jaar research lanceert Balade de eerste boterspecialiteit die de cholesterol niet verhoogt en toch die smaak van echte boter garandeert. Voor deze 100% Belgische innovatie werd een wereldwijd patent toegekend.

Driekwart Belgen heeft te veel cholesterol

In België heeft driekwart van de volwassenen een te hoog cholesterolgehalte. Een overmatige consumptie van verzadigde vetzuren is deels verantwoordelijk voor dat hoge cijfer, want negen Belgen op de tien van 15 jaar en ouder eten meer verzadigde vetten dan wordt aanbevolen.

 

In vergelijking met echte boter bevat Balade Vital 80% minder verzadigde vetten dankzij een selectieve afroming, een procédé dat wereldwijd gepatenteerd werd. De nieuwkomer ligt vanaf 30 september in de winkel.

 

46 producten per minuut

Balade Vital is de nieuwste innovatie van de firma Corman, een familiebedrijf dat in 1936 opgericht werd door Nicolas Corman. Vandaag verschaft het bedrijf werk aan 480 mensen, goed voor een omzet van 336 miljoen euro (in 2012).

 

In 1987 kwam Corman met de eerste Balade-variant op de markt. Sindsdien is Balade uitgegroeid tot een merk dat acht op de tien Belgen kennen het merk en vier op de tien ook echt gebruiken. Behalve botervariëteiten bevat het gamma nog room, sauzen en choco in de versafdeling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top