Balade komt met wereldprimeur: 'boter' die cholesterol niet verhoogt | RetailDetail

Balade komt met wereldprimeur: 'boter' die cholesterol niet verhoogt

Balade komt met wereldprimeur: 'boter' die cholesterol niet verhoogt

Na meer dan acht jaar research lanceert Balade de eerste boterspecialiteit die de cholesterol niet verhoogt en toch die smaak van echte boter garandeert. Voor deze 100% Belgische innovatie werd een wereldwijd patent toegekend.

Driekwart Belgen heeft te veel cholesterol

In België heeft driekwart van de volwassenen een te hoog cholesterolgehalte. Een overmatige consumptie van verzadigde vetzuren is deels verantwoordelijk voor dat hoge cijfer, want negen Belgen op de tien van 15 jaar en ouder eten meer verzadigde vetten dan wordt aanbevolen.

 

In vergelijking met echte boter bevat Balade Vital 80% minder verzadigde vetten dankzij een selectieve afroming, een procédé dat wereldwijd gepatenteerd werd. De nieuwkomer ligt vanaf 30 september in de winkel.

 

46 producten per minuut

Balade Vital is de nieuwste innovatie van de firma Corman, een familiebedrijf dat in 1936 opgericht werd door Nicolas Corman. Vandaag verschaft het bedrijf werk aan 480 mensen, goed voor een omzet van 336 miljoen euro (in 2012).

 

In 1987 kwam Corman met de eerste Balade-variant op de markt. Sindsdien is Balade uitgegroeid tot een merk dat acht op de tien Belgen kennen het merk en vier op de tien ook echt gebruiken. Behalve botervariëteiten bevat het gamma nog room, sauzen en choco in de versafdeling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.