Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca | RetailDetail

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

De Nederlandse brouwerij Bavaria gaat de speciaalbieren van brouwerij Omer Vander Ghinste in Nederland promoten. Het gaat onder meer om de bieren Omer, Jacobins, Kriek Max en het nieuwe Brasserie LeFort.

'Bockor' wil verkoop met 25% vergroten

De bieren van Vander Ghinste, die nog beter bekend is onder zijn vroegere naam Bockor, werden al door Bavaria ingevoerd, maar de Nederlandse brouwerij gaat de producten van zijn Belgische branchegenoot nu sterker promoten. Die grotere commerciële slagkracht moet de omzet een boost geven. De brouwer uit Bellegem hoopt door de samenwerking zijn verkoop er met een kwart te verhogen.

 

Eenzelfde operatie zet Bavaria overigens op voor de bieren van het Duitse Ayinger, waarvan het de witbieren actiever gaat promoten. De exclusieve overeenkomsten met Vander Ghinste en Ayinger moeten Bavaria toelaten om zijn aanbod aan speciaalbieren uit te breiden. Samen met de alcoholvrije bieren vormen die immers het snelst groeiende segment van de biermarkt in Nederland.

 

Bavaria is zelf goed voor een jaarlijkse productie van 6 miljoen hectoliter, waarvan 65% bestemd is voor de export naar ruim 120 landen. Het bedrijf boekt een omzet van zowat 400 miljoen euro. Vander Ghinste is een paar maten kleiner: de familiale brouwerij haalt een volume van zowat 85.000 hectoliter, goed voor een omzet van 17,4 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.