Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

De Nederlandse brouwerij Bavaria gaat de speciaalbieren van brouwerij Omer Vander Ghinste in Nederland promoten. Het gaat onder meer om de bieren Omer, Jacobins, Kriek Max en het nieuwe Brasserie LeFort.

'Bockor' wil verkoop met 25% vergroten

De bieren van Vander Ghinste, die nog beter bekend is onder zijn vroegere naam Bockor, werden al door Bavaria ingevoerd, maar de Nederlandse brouwerij gaat de producten van zijn Belgische branchegenoot nu sterker promoten. Die grotere commerciële slagkracht moet de omzet een boost geven. De brouwer uit Bellegem hoopt door de samenwerking zijn verkoop er met een kwart te verhogen.

 

Eenzelfde operatie zet Bavaria overigens op voor de bieren van het Duitse Ayinger, waarvan het de witbieren actiever gaat promoten. De exclusieve overeenkomsten met Vander Ghinste en Ayinger moeten Bavaria toelaten om zijn aanbod aan speciaalbieren uit te breiden. Samen met de alcoholvrije bieren vormen die immers het snelst groeiende segment van de biermarkt in Nederland.

 

Bavaria is zelf goed voor een jaarlijkse productie van 6 miljoen hectoliter, waarvan 65% bestemd is voor de export naar ruim 120 landen. Het bedrijf boekt een omzet van zowat 400 miljoen euro. Vander Ghinste is een paar maten kleiner: de familiale brouwerij haalt een volume van zowat 85.000 hectoliter, goed voor een omzet van 17,4 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top