Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca | RetailDetail

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

De Nederlandse brouwerij Bavaria gaat de speciaalbieren van brouwerij Omer Vander Ghinste in Nederland promoten. Het gaat onder meer om de bieren Omer, Jacobins, Kriek Max en het nieuwe Brasserie LeFort.

'Bockor' wil verkoop met 25% vergroten

De bieren van Vander Ghinste, die nog beter bekend is onder zijn vroegere naam Bockor, werden al door Bavaria ingevoerd, maar de Nederlandse brouwerij gaat de producten van zijn Belgische branchegenoot nu sterker promoten. Die grotere commerciële slagkracht moet de omzet een boost geven. De brouwer uit Bellegem hoopt door de samenwerking zijn verkoop er met een kwart te verhogen.

 

Eenzelfde operatie zet Bavaria overigens op voor de bieren van het Duitse Ayinger, waarvan het de witbieren actiever gaat promoten. De exclusieve overeenkomsten met Vander Ghinste en Ayinger moeten Bavaria toelaten om zijn aanbod aan speciaalbieren uit te breiden. Samen met de alcoholvrije bieren vormen die immers het snelst groeiende segment van de biermarkt in Nederland.

 

Bavaria is zelf goed voor een jaarlijkse productie van 6 miljoen hectoliter, waarvan 65% bestemd is voor de export naar ruim 120 landen. Het bedrijf boekt een omzet van zowat 400 miljoen euro. Vander Ghinste is een paar maten kleiner: de familiale brouwerij haalt een volume van zowat 85.000 hectoliter, goed voor een omzet van 17,4 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top