Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

Bavaria promoot Omer in Nederlandse horeca

De Nederlandse brouwerij Bavaria gaat de speciaalbieren van brouwerij Omer Vander Ghinste in Nederland promoten. Het gaat onder meer om de bieren Omer, Jacobins, Kriek Max en het nieuwe Brasserie LeFort.

'Bockor' wil verkoop met 25% vergroten

De bieren van Vander Ghinste, die nog beter bekend is onder zijn vroegere naam Bockor, werden al door Bavaria ingevoerd, maar de Nederlandse brouwerij gaat de producten van zijn Belgische branchegenoot nu sterker promoten. Die grotere commerciële slagkracht moet de omzet een boost geven. De brouwer uit Bellegem hoopt door de samenwerking zijn verkoop er met een kwart te verhogen.

 

Eenzelfde operatie zet Bavaria overigens op voor de bieren van het Duitse Ayinger, waarvan het de witbieren actiever gaat promoten. De exclusieve overeenkomsten met Vander Ghinste en Ayinger moeten Bavaria toelaten om zijn aanbod aan speciaalbieren uit te breiden. Samen met de alcoholvrije bieren vormen die immers het snelst groeiende segment van de biermarkt in Nederland.

 

Bavaria is zelf goed voor een jaarlijkse productie van 6 miljoen hectoliter, waarvan 65% bestemd is voor de export naar ruim 120 landen. Het bedrijf boekt een omzet van zowat 400 miljoen euro. Vander Ghinste is een paar maten kleiner: de familiale brouwerij haalt een volume van zowat 85.000 hectoliter, goed voor een omzet van 17,4 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top