Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018 | RetailDetail

Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018

Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018

altBio-Planet, de biologische winkelformule van Colruyt, wil tegen 2018 groeien naar twintig vestigingen; op dit moment zijn dat er zes. De geschatte omzetgroei bedroeg afgelopen boekjaar circa 25%, volgens het hoofd van Bio-Planet.

 

Bio-Planet verkoopt in hoofdzaak een breed gamma biologische producten. Daarnaast is er een groot assortiment aan vleesvervangers te vinden, maar ook gluten- en suikervrije voedingswaren krijgen er bijzondere aandacht. Het aanbod in een Bio-Planet ligt tussen de 6000 en 7000 producten. De meest succesvolle producten zijn ook in de andere Colruyt-supermarkten terug te vinden.


Momenteel is de organische supermarkt bezig met de bouw van een vestiging in Leuven, die op 28 oktober zal openen. Het wordt daarmee de zevende Bio-Planet, na die in Brugge, Dilbeek, Gent, Kortrijk, Mechelen en Turnhout. Bio-Planet heeft eveneens een eigen webshop. Bestellingen kunnen worden afgehaald in elke reguliere Colruyt-winkel.

altBio-Planet, de biologische winkelformule van Colruyt, wil tegen 2018 groeien naar twintig vestigingen; op dit moment zijn dat er zes. De geschatte omzetgroei bedroeg afgelopen boekjaar circa 25%, volgens het hoofd van Bio-Planet.

 

Bio-Planet verkoopt in hoofdzaak een breed gamma biologische producten. Daarnaast is er een groot assortiment aan vleesvervangers te vinden, maar ook gluten- en suikervrije voedingswaren krijgen er bijzondere aandacht. Het aanbod in een Bio-Planet ligt tussen de 6000 en 7000 producten. De meest succesvolle producten zijn ook in de andere Colruyt-supermarkten terug te vinden.


Momenteel is de organische supermarkt bezig met de bouw van een vestiging in Leuven, die op 28 oktober zal openen. Het wordt daarmee de zevende Bio-Planet, na die in Brugge, Dilbeek, Gent, Kortrijk, Mechelen en Turnhout. Bio-Planet heeft eveneens een eigen webshop. Bestellingen kunnen worden afgehaald in elke reguliere Colruyt-winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top