Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018 | RetailDetail

Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018

Bio-Planet wil 20 vestigingen tegen 2018

altBio-Planet, de biologische winkelformule van Colruyt, wil tegen 2018 groeien naar twintig vestigingen; op dit moment zijn dat er zes. De geschatte omzetgroei bedroeg afgelopen boekjaar circa 25%, volgens het hoofd van Bio-Planet.

 

Bio-Planet verkoopt in hoofdzaak een breed gamma biologische producten. Daarnaast is er een groot assortiment aan vleesvervangers te vinden, maar ook gluten- en suikervrije voedingswaren krijgen er bijzondere aandacht. Het aanbod in een Bio-Planet ligt tussen de 6000 en 7000 producten. De meest succesvolle producten zijn ook in de andere Colruyt-supermarkten terug te vinden.


Momenteel is de organische supermarkt bezig met de bouw van een vestiging in Leuven, die op 28 oktober zal openen. Het wordt daarmee de zevende Bio-Planet, na die in Brugge, Dilbeek, Gent, Kortrijk, Mechelen en Turnhout. Bio-Planet heeft eveneens een eigen webshop. Bestellingen kunnen worden afgehaald in elke reguliere Colruyt-winkel.

altBio-Planet, de biologische winkelformule van Colruyt, wil tegen 2018 groeien naar twintig vestigingen; op dit moment zijn dat er zes. De geschatte omzetgroei bedroeg afgelopen boekjaar circa 25%, volgens het hoofd van Bio-Planet.

 

Bio-Planet verkoopt in hoofdzaak een breed gamma biologische producten. Daarnaast is er een groot assortiment aan vleesvervangers te vinden, maar ook gluten- en suikervrije voedingswaren krijgen er bijzondere aandacht. Het aanbod in een Bio-Planet ligt tussen de 6000 en 7000 producten. De meest succesvolle producten zijn ook in de andere Colruyt-supermarkten terug te vinden.


Momenteel is de organische supermarkt bezig met de bouw van een vestiging in Leuven, die op 28 oktober zal openen. Het wordt daarmee de zevende Bio-Planet, na die in Brugge, Dilbeek, Gent, Kortrijk, Mechelen en Turnhout. Bio-Planet heeft eveneens een eigen webshop. Bestellingen kunnen worden afgehaald in elke reguliere Colruyt-winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.