Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

De ambachtelijke biobakkerij De Trog heeft de Factory of the Future Award van FEVIA Vlaanderen gewonnen. Die prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die werken aan toekomstgerichte productiemethodes.

 

Investeren in robotica

De bakkerij werkte de voorbije jaren samen met Flanders’ FOOD, het innovatieplatform voor de Vlaamse voedingsindustrie, en investeerde zo in robotica en zelf-ontwikkelde smartglasses met augmented reality. Het wordt nu beloond voor die inspanningen met de Factory of the Future Award.

 

Biobakkerij De Trog groeide de voorbije jaren uit van een klein bakkerij naar een bedrijf met een productiesite van meer dan 6.000 vierkante meter en een omzet van 15 miljoen euro. De omzet is zo verdrievoudigd de voorbije vier jaar en ook het aantal werknemers verdubbelde.

 

Om die groei te kunnen maken heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie en automatisering. Daarnaast worden er ook regelmatig opleidingen voorzien voor de werknemers en worden die werknemers actief betrokken bij het dagdagelijkse bestuur van het bedrijf.

 

“Met deze dubbele aanpak is Biobakkerij De Trog klaar om de uitdagingen van de vierde industriële revolutie aan te gaan. FEVIA Vlaanderen en Flanders’ FOOD feliciteren Biobakkerij De Trog dan ook met een verdiende Factory of the Future award”, schrijft FEVIA op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top