Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award | RetailDetail

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

De ambachtelijke biobakkerij De Trog heeft de Factory of the Future Award van FEVIA Vlaanderen gewonnen. Die prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die werken aan toekomstgerichte productiemethodes.

 

Investeren in robotica

De bakkerij werkte de voorbije jaren samen met Flanders’ FOOD, het innovatieplatform voor de Vlaamse voedingsindustrie, en investeerde zo in robotica en zelf-ontwikkelde smartglasses met augmented reality. Het wordt nu beloond voor die inspanningen met de Factory of the Future Award.

 

Biobakkerij De Trog groeide de voorbije jaren uit van een klein bakkerij naar een bedrijf met een productiesite van meer dan 6.000 vierkante meter en een omzet van 15 miljoen euro. De omzet is zo verdrievoudigd de voorbije vier jaar en ook het aantal werknemers verdubbelde.

 

Om die groei te kunnen maken heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie en automatisering. Daarnaast worden er ook regelmatig opleidingen voorzien voor de werknemers en worden die werknemers actief betrokken bij het dagdagelijkse bestuur van het bedrijf.

 

“Met deze dubbele aanpak is Biobakkerij De Trog klaar om de uitdagingen van de vierde industriële revolutie aan te gaan. FEVIA Vlaanderen en Flanders’ FOOD feliciteren Biobakkerij De Trog dan ook met een verdiende Factory of the Future award”, schrijft FEVIA op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".