Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award | RetailDetail

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

De ambachtelijke biobakkerij De Trog heeft de Factory of the Future Award van FEVIA Vlaanderen gewonnen. Die prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die werken aan toekomstgerichte productiemethodes.

 

Investeren in robotica

De bakkerij werkte de voorbije jaren samen met Flanders’ FOOD, het innovatieplatform voor de Vlaamse voedingsindustrie, en investeerde zo in robotica en zelf-ontwikkelde smartglasses met augmented reality. Het wordt nu beloond voor die inspanningen met de Factory of the Future Award.

 

Biobakkerij De Trog groeide de voorbije jaren uit van een klein bakkerij naar een bedrijf met een productiesite van meer dan 6.000 vierkante meter en een omzet van 15 miljoen euro. De omzet is zo verdrievoudigd de voorbije vier jaar en ook het aantal werknemers verdubbelde.

 

Om die groei te kunnen maken heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie en automatisering. Daarnaast worden er ook regelmatig opleidingen voorzien voor de werknemers en worden die werknemers actief betrokken bij het dagdagelijkse bestuur van het bedrijf.

 

“Met deze dubbele aanpak is Biobakkerij De Trog klaar om de uitdagingen van de vierde industriële revolutie aan te gaan. FEVIA Vlaanderen en Flanders’ FOOD feliciteren Biobakkerij De Trog dan ook met een verdiende Factory of the Future award”, schrijft FEVIA op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.