Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

De Franse groentereus Bonduelle zag zijn omzet in het derde kwartaal met 5,6% stijgen op vergelijkbare basis. In Noord-Amerika en Brazilië ging die er zelfs met liefst 15% op vooruit.

458,4 miljoen euro omzet

De kwartaalomzet van Bonduelle, dat zijn producten verkoopt in 100 landen, klokte het voorbije kwartaal af op 458,4 miljoen euro (+1,5%). De zone Europa, goed voor 65% van de groepsomzet, zette een groei neer van +1,6% op vergelijkbare basis. "Die verbetering is vooral te danken aan de verkoop van conserven zowel onder eigen merk (Bonduelle en Cassegrain) als onder distributiemerken – en aan de terugkeer van de groei in de versafdeling, dankzij vooral het duidelijke herstel van de verkoop van kant-en-klare sla in Italië".

 

"De diepvriesactiviteiten daarentegen blijven kampen met de zwakke horecavraag, die slechts gedeeltelijk wordt gecompenseerd door de opmerkelijke groei van diepvrieswaren onder Bonduelle-merk in de grootdistributie", klinkt het nog op de hoofdzetel in het Franse Dunkerque. Buiten Europa realiseerde de groep vorig kwartaal een groei van +15,1%: vooral in de Verenigde Staten ziet Bonduelle de verkoop van diepvriesgroenten boomen en zijn marktaandeel stijgen.

 

Bonduelle, dat in 1853 werd opgericht en jaarlijks zo'n 128.000 hectare groenten verwerkt op 57 industriële sites, bevestigt zijn vooruitzichten voor het hele boekjaar 2013-2014: 4% omzetgroei bij constante wisselkoersen en een naar eigen zeggen "historisch hoge" operationele winst van 106 à 107 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top