Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika | RetailDetail

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

De Franse groentereus Bonduelle zag zijn omzet in het derde kwartaal met 5,6% stijgen op vergelijkbare basis. In Noord-Amerika en Brazilië ging die er zelfs met liefst 15% op vooruit.

458,4 miljoen euro omzet

De kwartaalomzet van Bonduelle, dat zijn producten verkoopt in 100 landen, klokte het voorbije kwartaal af op 458,4 miljoen euro (+1,5%). De zone Europa, goed voor 65% van de groepsomzet, zette een groei neer van +1,6% op vergelijkbare basis. "Die verbetering is vooral te danken aan de verkoop van conserven zowel onder eigen merk (Bonduelle en Cassegrain) als onder distributiemerken – en aan de terugkeer van de groei in de versafdeling, dankzij vooral het duidelijke herstel van de verkoop van kant-en-klare sla in Italië".

 

"De diepvriesactiviteiten daarentegen blijven kampen met de zwakke horecavraag, die slechts gedeeltelijk wordt gecompenseerd door de opmerkelijke groei van diepvrieswaren onder Bonduelle-merk in de grootdistributie", klinkt het nog op de hoofdzetel in het Franse Dunkerque. Buiten Europa realiseerde de groep vorig kwartaal een groei van +15,1%: vooral in de Verenigde Staten ziet Bonduelle de verkoop van diepvriesgroenten boomen en zijn marktaandeel stijgen.

 

Bonduelle, dat in 1853 werd opgericht en jaarlijks zo'n 128.000 hectare groenten verwerkt op 57 industriële sites, bevestigt zijn vooruitzichten voor het hele boekjaar 2013-2014: 4% omzetgroei bij constante wisselkoersen en een naar eigen zeggen "historisch hoge" operationele winst van 106 à 107 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.