Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

De Franse groentereus Bonduelle zag zijn omzet in het derde kwartaal met 5,6% stijgen op vergelijkbare basis. In Noord-Amerika en Brazilië ging die er zelfs met liefst 15% op vooruit.

458,4 miljoen euro omzet

De kwartaalomzet van Bonduelle, dat zijn producten verkoopt in 100 landen, klokte het voorbije kwartaal af op 458,4 miljoen euro (+1,5%). De zone Europa, goed voor 65% van de groepsomzet, zette een groei neer van +1,6% op vergelijkbare basis. "Die verbetering is vooral te danken aan de verkoop van conserven zowel onder eigen merk (Bonduelle en Cassegrain) als onder distributiemerken – en aan de terugkeer van de groei in de versafdeling, dankzij vooral het duidelijke herstel van de verkoop van kant-en-klare sla in Italië".

 

"De diepvriesactiviteiten daarentegen blijven kampen met de zwakke horecavraag, die slechts gedeeltelijk wordt gecompenseerd door de opmerkelijke groei van diepvrieswaren onder Bonduelle-merk in de grootdistributie", klinkt het nog op de hoofdzetel in het Franse Dunkerque. Buiten Europa realiseerde de groep vorig kwartaal een groei van +15,1%: vooral in de Verenigde Staten ziet Bonduelle de verkoop van diepvriesgroenten boomen en zijn marktaandeel stijgen.

 

Bonduelle, dat in 1853 werd opgericht en jaarlijks zo'n 128.000 hectare groenten verwerkt op 57 industriële sites, bevestigt zijn vooruitzichten voor het hele boekjaar 2013-2014: 4% omzetgroei bij constante wisselkoersen en een naar eigen zeggen "historisch hoge" operationele winst van 106 à 107 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top