Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken | RetailDetail

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken
Cineberg / Shutterstock.com

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

 

Specialist in gekoelde en diepgevroren voeding

Leen Menken Foodservice Logistics is in Nederland een landelijke en belangrijke logistiekspeler voor het inpakwerk en de distributie van gekoelde of diepgevroren producten. Begonnen als logistiekverlener voor de horeca en voor cateraars, is Leen Menken vandaag uitgegroeid tot de leveringspartner voor tal van foodwebshops. Onder andere maaltijdboxformules Marley Spoon, HelloFresh en Koop een koe doen beroep op de diensten, maar ook De Vegetarische Slager en Streekbox zijn er in Nederland klant.

 

De distributie gebeurt vanuit Zoetermeer, waar Leen Menken een centrum voor koel- en vriesopslag heeft. HelloFresh en Leen Menken bouwen momenteel in de buurt samen nog een nieuw distributiecentrum voor de fulfilment van de maaltijdboxen. 


Het management van Leen Menken Foodservice Logistics zou aanblijven na de overname en oprichter Leen Menken blijft het gezicht van het bedrijf. De directie zou gaan samenwerken met de afdeling Fresh Food Delivery van Bpost. Verdere details over de overname zijn niet bekendgemaakt.


Bpost is internationaal op overnamepad en gaat zo verder de strijd aan met Nederlandse marktleider PostNL. Eerder nam het Belgische postbedrijf in Nederland ook al De Buren over en nadat PostNL de avances van Bpost afwees, kocht het er DynaGroup

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.