Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken | RetailDetail

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken
Cineberg / Shutterstock.com

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

 

Specialist in gekoelde en diepgevroren voeding

Leen Menken Foodservice Logistics is in Nederland een landelijke en belangrijke logistiekspeler voor het inpakwerk en de distributie van gekoelde of diepgevroren producten. Begonnen als logistiekverlener voor de horeca en voor cateraars, is Leen Menken vandaag uitgegroeid tot de leveringspartner voor tal van foodwebshops. Onder andere maaltijdboxformules Marley Spoon, HelloFresh en Koop een koe doen beroep op de diensten, maar ook De Vegetarische Slager en Streekbox zijn er in Nederland klant.

 

De distributie gebeurt vanuit Zoetermeer, waar Leen Menken een centrum voor koel- en vriesopslag heeft. HelloFresh en Leen Menken bouwen momenteel in de buurt samen nog een nieuw distributiecentrum voor de fulfilment van de maaltijdboxen. 


Het management van Leen Menken Foodservice Logistics zou aanblijven na de overname en oprichter Leen Menken blijft het gezicht van het bedrijf. De directie zou gaan samenwerken met de afdeling Fresh Food Delivery van Bpost. Verdere details over de overname zijn niet bekendgemaakt.


Bpost is internationaal op overnamepad en gaat zo verder de strijd aan met Nederlandse marktleider PostNL. Eerder nam het Belgische postbedrijf in Nederland ook al De Buren over en nadat PostNL de avances van Bpost afwees, kocht het er DynaGroup

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.