Carrefour France zoekt ruim 7.000 nieuwe medewerkers in 2014

Carrefour France zoekt ruim 7.000 nieuwe medewerkers in 2014

134 Franse topbedrijven zijn van plan volgend jaar ruim 200.000 nieuwe medewerkers in dienst te nemen. Carrefour, Frankrijks grootste distributeur, moet volgend jaar naar eigen zeggen op zoek naar zo'n 7.000 werkkrachten.

Ruim 1 miljoen cv's per jaar

Carrefour France, dat vandaag 106.000 medewerkers telt en daarmee qua tewerkstelling een van Frankrijks grootste privé-ondernemingen is, zal eind dit jaar 6.000 mensen in dienst genomen hebben en rekent voor volgend jaar op zo'n 7.000 nieuwkomers (vervangingen inbegrepen). 

 

"Bij Carrefour drijven we onze rekruteringsinspanningen op, omdat we opnieuw meer mensen aan de kassa's, in de rekken en bij de infobalies willen, zodat we onze klanten beter kunnen bedienen", verklaart HR-directrice Isabelle Calvez het hoge cijfer aan Le Figaro. Die Franse krant publiceerde gisteren de resultaten van een enquête rond de rekruteringsintenties van 134 grote en middelgrote bedrijven in Frankrijk.

 

Na enkele woelige jaren kan Carrefour zich in zijn thuisland naar eigen zeggen alvast opnieuw verheugen in een toegenomen interesse, onder meer voor kaderfuncties. Volgens Calvez ontvangt Carrefour jaarlijks meer dan één miljoen cv's. Die worden behandeld door een team van 60 medewerkers.

 

Fastfood zoekt m/v's bij de vleet

Alles samen zijn de 134 bevraagde Franse bedrijven van plan om in 2014 206.800 fulltime-equivalenten (FTE's) te rekruteren. Bovendien zullen ze 2013 afsluiten met méér aanwervingen dan oorspronkelijk gedacht: 209.122 tegenover de 170.000 waar de bedrijven een goed jaar geleden nog van uitgingen. Eindelijk eens goed nieuws dus voor de Franse economie, die volgens de officiële statistieken het voorbije jaar liefst 140.000 voltijdse jobs definitief verloren zag gaan.

 

Grootste rekruteerder is en blijft fastfoodketen McDonald's (nu al voor het vijfde jaar op rij). McDo moet volgend jaar naar eigen zeggen op zoek naar 42.000 nieuwe medewerkers. Dat zijn wel veelal deeltijdsen, maar zelfs omgerekend in FTE's gaat het nog altijd om een indrukwekkende 28.000 mensen.

 

Dat enorme cijfer valt niet alleen te verklaren door het traditioneel hoge personeelsverloop in deze sector, maar ook door ambitieuze expansieplannen: McDonald's wil volgend jaar nog eens een vijftigtal extra vestigingen openen bij onze zuiderburen.

 

McDonald's is overigens niet de enige fastfoodketen die massaal op zoek is naar extra mensen: ook Quick en Kentucky Fried Chicken werven volop aan, respectievelijk 8.000 en een kleine 4.000 medewerkers. Daarmee halen ook zij de top-10.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top