Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten | RetailDetail

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk bij ongeveer 200 seizoengebonden producten een laagsteprijsgarantie. Doorheen het jaar wordt het aanbod van die producten dan ook steeds aangepast aan het seizoen.

Ook non-foodartikelen

Tijdens het jaar zullen de tweehonderd producten die een laagsteprijsgarantie krijgen steeds aangepast worden aan het seizoen en aan bepaalde commerciële periodes, zoals bijvoorbeeld Halloween of Kerstmis. Voor deze zomer bevat de lijst onder meer ijs, frisdrank en mineraalwater, maar ook non-foodproducten zoals zonneschermen, bordspellen, games en geheugenkaarten.

 

De laagsteprijsgarantie bij Carrefour in Frankrijk houdt in dat de winkelketen het prijsverschil dubbel terugbetaalt aan de klant als die hetzelfde product tegen een lagere prijs kan vinden bij een winkel binnen een straal van 15 kilometer van de winkel waar het product werd aangekocht.

 

Momenteel zijn er al 500 producten waar Carrefour een laagsteprijsgarantie op geeft. Daar worden deze 200 seizoenproducten nog aan toegevoegd. Naast de seizoenproducten zegt Carrefour dat het ook de laagste prijs heeft voor 200 schoonheidsproducten, 200 schoolbenodigdheden en 200 stukken speelgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top