Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten | RetailDetail

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk bij ongeveer 200 seizoengebonden producten een laagsteprijsgarantie. Doorheen het jaar wordt het aanbod van die producten dan ook steeds aangepast aan het seizoen.

Ook non-foodartikelen

Tijdens het jaar zullen de tweehonderd producten die een laagsteprijsgarantie krijgen steeds aangepast worden aan het seizoen en aan bepaalde commerciële periodes, zoals bijvoorbeeld Halloween of Kerstmis. Voor deze zomer bevat de lijst onder meer ijs, frisdrank en mineraalwater, maar ook non-foodproducten zoals zonneschermen, bordspellen, games en geheugenkaarten.

 

De laagsteprijsgarantie bij Carrefour in Frankrijk houdt in dat de winkelketen het prijsverschil dubbel terugbetaalt aan de klant als die hetzelfde product tegen een lagere prijs kan vinden bij een winkel binnen een straal van 15 kilometer van de winkel waar het product werd aangekocht.

 

Momenteel zijn er al 500 producten waar Carrefour een laagsteprijsgarantie op geeft. Daar worden deze 200 seizoenproducten nog aan toegevoegd. Naast de seizoenproducten zegt Carrefour dat het ook de laagste prijs heeft voor 200 schoonheidsproducten, 200 schoolbenodigdheden en 200 stukken speelgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.