Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk bij ongeveer 200 seizoengebonden producten een laagsteprijsgarantie. Doorheen het jaar wordt het aanbod van die producten dan ook steeds aangepast aan het seizoen.

Ook non-foodartikelen

Tijdens het jaar zullen de tweehonderd producten die een laagsteprijsgarantie krijgen steeds aangepast worden aan het seizoen en aan bepaalde commerciële periodes, zoals bijvoorbeeld Halloween of Kerstmis. Voor deze zomer bevat de lijst onder meer ijs, frisdrank en mineraalwater, maar ook non-foodproducten zoals zonneschermen, bordspellen, games en geheugenkaarten.

 

De laagsteprijsgarantie bij Carrefour in Frankrijk houdt in dat de winkelketen het prijsverschil dubbel terugbetaalt aan de klant als die hetzelfde product tegen een lagere prijs kan vinden bij een winkel binnen een straal van 15 kilometer van de winkel waar het product werd aangekocht.

 

Momenteel zijn er al 500 producten waar Carrefour een laagsteprijsgarantie op geeft. Daar worden deze 200 seizoenproducten nog aan toegevoegd. Naast de seizoenproducten zegt Carrefour dat het ook de laagste prijs heeft voor 200 schoonheidsproducten, 200 schoolbenodigdheden en 200 stukken speelgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Back to top