Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten | RetailDetail

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk bij ongeveer 200 seizoengebonden producten een laagsteprijsgarantie. Doorheen het jaar wordt het aanbod van die producten dan ook steeds aangepast aan het seizoen.

Ook non-foodartikelen

Tijdens het jaar zullen de tweehonderd producten die een laagsteprijsgarantie krijgen steeds aangepast worden aan het seizoen en aan bepaalde commerciële periodes, zoals bijvoorbeeld Halloween of Kerstmis. Voor deze zomer bevat de lijst onder meer ijs, frisdrank en mineraalwater, maar ook non-foodproducten zoals zonneschermen, bordspellen, games en geheugenkaarten.

 

De laagsteprijsgarantie bij Carrefour in Frankrijk houdt in dat de winkelketen het prijsverschil dubbel terugbetaalt aan de klant als die hetzelfde product tegen een lagere prijs kan vinden bij een winkel binnen een straal van 15 kilometer van de winkel waar het product werd aangekocht.

 

Momenteel zijn er al 500 producten waar Carrefour een laagsteprijsgarantie op geeft. Daar worden deze 200 seizoenproducten nog aan toegevoegd. Naast de seizoenproducten zegt Carrefour dat het ook de laagste prijs heeft voor 200 schoonheidsproducten, 200 schoolbenodigdheden en 200 stukken speelgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".