Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk prijsgarantie op seizoenproducten

Carrefour geeft in Frankrijk bij ongeveer 200 seizoengebonden producten een laagsteprijsgarantie. Doorheen het jaar wordt het aanbod van die producten dan ook steeds aangepast aan het seizoen.

Ook non-foodartikelen

Tijdens het jaar zullen de tweehonderd producten die een laagsteprijsgarantie krijgen steeds aangepast worden aan het seizoen en aan bepaalde commerciële periodes, zoals bijvoorbeeld Halloween of Kerstmis. Voor deze zomer bevat de lijst onder meer ijs, frisdrank en mineraalwater, maar ook non-foodproducten zoals zonneschermen, bordspellen, games en geheugenkaarten.

 

De laagsteprijsgarantie bij Carrefour in Frankrijk houdt in dat de winkelketen het prijsverschil dubbel terugbetaalt aan de klant als die hetzelfde product tegen een lagere prijs kan vinden bij een winkel binnen een straal van 15 kilometer van de winkel waar het product werd aangekocht.

 

Momenteel zijn er al 500 producten waar Carrefour een laagsteprijsgarantie op geeft. Daar worden deze 200 seizoenproducten nog aan toegevoegd. Naast de seizoenproducten zegt Carrefour dat het ook de laagste prijs heeft voor 200 schoonheidsproducten, 200 schoolbenodigdheden en 200 stukken speelgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top