Carrefour Planet Schoten officieel geopend | RetailDetail

Carrefour Planet Schoten officieel geopend

Carrefour Planet Schoten officieel geopend

Carrefour heeft zijn immense, ruim 8.000m²-grote hypermarkt aan de Bredabaan in Schoten een grondige facelift gegeven volgens het nieuwe Planet-concept. Een verschil van dag en nacht...

"Sfeer van speciaalzaak"

Na 40 jaar was de ongezellige hypermarkt wel toe aan een grondige opfrisbeurt. "We willen in deze grote hal toch de sfeer creëren van een gezellige kruideniers- of speciaalzaak", zegt David Kestermans, strategisch directeur bij Carrefour en verantwoordelijk voor de uitrol van de Planet-winkels in Europa. "De kranten- en tijdschriftenhoek oogt als een boekhandel, de vergrote multimedia-afdeling is al even blits als de tablets en smartphones die er liggen. De versafdeling moet doen denken aan de wekelijkse markt in een dorp."  

Nu ook halal-voeding

Om nog te zwijgen van de ruime beenhouwerij met bediening, de bioafdeling, de wijn- en bierafdeling met persoonlijk advies en - speciaal voor de allochtonen die sinds de verlenging van Tram 3 ook de Carrefour in Schoten hebben ontdekt - een hoek met halal-voedsel.

Meer personeel in dienst

Carrefour is er rotsvast van overtuigd dat de Planet van Schoten een schot in de roos wordt. Winkeldirecteur Geert Steensels mocht zelfs extra medewerkers rekruteren. Alles samen kan hij nu rekenen op 232 mensen. "Vroeger kregen we hier tot 25.000 klanten per week over de vloer. We gaan er vanuit dat dit in de toekomst een pak meer wordt", zegt hij in het Nieuwsblad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.