Carrefour Planet Schoten officieel geopend | RetailDetail

Carrefour Planet Schoten officieel geopend

Carrefour Planet Schoten officieel geopend

Carrefour heeft zijn immense, ruim 8.000m²-grote hypermarkt aan de Bredabaan in Schoten een grondige facelift gegeven volgens het nieuwe Planet-concept. Een verschil van dag en nacht...

"Sfeer van speciaalzaak"

Na 40 jaar was de ongezellige hypermarkt wel toe aan een grondige opfrisbeurt. "We willen in deze grote hal toch de sfeer creëren van een gezellige kruideniers- of speciaalzaak", zegt David Kestermans, strategisch directeur bij Carrefour en verantwoordelijk voor de uitrol van de Planet-winkels in Europa. "De kranten- en tijdschriftenhoek oogt als een boekhandel, de vergrote multimedia-afdeling is al even blits als de tablets en smartphones die er liggen. De versafdeling moet doen denken aan de wekelijkse markt in een dorp."  

Nu ook halal-voeding

Om nog te zwijgen van de ruime beenhouwerij met bediening, de bioafdeling, de wijn- en bierafdeling met persoonlijk advies en - speciaal voor de allochtonen die sinds de verlenging van Tram 3 ook de Carrefour in Schoten hebben ontdekt - een hoek met halal-voedsel.

Meer personeel in dienst

Carrefour is er rotsvast van overtuigd dat de Planet van Schoten een schot in de roos wordt. Winkeldirecteur Geert Steensels mocht zelfs extra medewerkers rekruteren. Alles samen kan hij nu rekenen op 232 mensen. "Vroeger kregen we hier tot 25.000 klanten per week over de vloer. We gaan er vanuit dat dit in de toekomst een pak meer wordt", zegt hij in het Nieuwsblad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.