Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen | RetailDetail

Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Warenhuisketen Carrefour nodigt de klanten van haar hypermarkten en een deel van haar supermarkten uit om een storting te doen voor SOS Kinderdorpen, meer bepaald om de slachtoffers van de tyfoon Haiyan op de Filipijnen te ondersteunen.

Coupons voor Haiyan

Carrefour roept klanten op om aan de kassa van de warenhuizen een coupon van 1, 3 of 5 euro te laten inscannen of rechtstreeks een storting te doen op het rekeningnummer van de actie. De opbrengst zal worden gebuikt voor noodhulp, bijvoorbeeld voor tijdelijke opvang, en voor de latere heropbouw.

 

Voor Carrefour is het niet de eerste samenwerking met SOS Kinderdorpen: de keten ondersteunt al onder meer de uitbouw van het kinderdorp Chatevent nabij Marche-en-Famenne. In dat project financiert de distributeur de aanleg van een parking en een toegangsweg naar de zeven familiehuizen en het jongerenhuis, goed voor een bijdrage van zowat 105.000 euro.

 

De actie voor SOS Kinderdorpen op de Filipijnen loopt nog de hele maand december.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".