Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen | RetailDetail

Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Warenhuisketen Carrefour nodigt de klanten van haar hypermarkten en een deel van haar supermarkten uit om een storting te doen voor SOS Kinderdorpen, meer bepaald om de slachtoffers van de tyfoon Haiyan op de Filipijnen te ondersteunen.

Coupons voor Haiyan

Carrefour roept klanten op om aan de kassa van de warenhuizen een coupon van 1, 3 of 5 euro te laten inscannen of rechtstreeks een storting te doen op het rekeningnummer van de actie. De opbrengst zal worden gebuikt voor noodhulp, bijvoorbeeld voor tijdelijke opvang, en voor de latere heropbouw.

 

Voor Carrefour is het niet de eerste samenwerking met SOS Kinderdorpen: de keten ondersteunt al onder meer de uitbouw van het kinderdorp Chatevent nabij Marche-en-Famenne. In dat project financiert de distributeur de aanleg van een parking en een toegangsweg naar de zeven familiehuizen en het jongerenhuis, goed voor een bijdrage van zowat 105.000 euro.

 

De actie voor SOS Kinderdorpen op de Filipijnen loopt nog de hele maand december.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.