Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Carrefour voert actie voor SOS Kinderdorpen in Filipijnen

Warenhuisketen Carrefour nodigt de klanten van haar hypermarkten en een deel van haar supermarkten uit om een storting te doen voor SOS Kinderdorpen, meer bepaald om de slachtoffers van de tyfoon Haiyan op de Filipijnen te ondersteunen.

Coupons voor Haiyan

Carrefour roept klanten op om aan de kassa van de warenhuizen een coupon van 1, 3 of 5 euro te laten inscannen of rechtstreeks een storting te doen op het rekeningnummer van de actie. De opbrengst zal worden gebuikt voor noodhulp, bijvoorbeeld voor tijdelijke opvang, en voor de latere heropbouw.

 

Voor Carrefour is het niet de eerste samenwerking met SOS Kinderdorpen: de keten ondersteunt al onder meer de uitbouw van het kinderdorp Chatevent nabij Marche-en-Famenne. In dat project financiert de distributeur de aanleg van een parking en een toegangsweg naar de zeven familiehuizen en het jongerenhuis, goed voor een bijdrage van zowat 105.000 euro.

 

De actie voor SOS Kinderdorpen op de Filipijnen loopt nog de hele maand december.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top