CBA wil Hongaarse Louis Delhaize-vestigingen overnemen | RetailDetail

CBA wil Hongaarse Louis Delhaize-vestigingen overnemen

CBA wil Hongaarse Louis Delhaize-vestigingen overnemen

De Hongaarse supermarktketen CBA is van plan om de Hongaarse vestigingen van Cora (7), Profi (73) en Match (121) over te nemen van de Belgische groep Louis Delhaize. Dat zei woordvoerder Attila Fodor aan de krant Magyar Nemzet.

De Hongaarse kaart trekken

De woordvoerder meldde dat zijn keten "ernstig geïnteresseerd is", mochten de geruchten bevestigd worden dat Louis Delhaize zijn supermarkten wil verkopen. Dat zou de keten moeten wapenen in de strijd om het marktaandeel in de Hongaarse markt, die alsmaar populairder wordt bij West-Europese groepen.

 

Bovendien zou deze overname in de kaart spelen van de Hongaarse voedselproducenten, aangezien in sommige ketens het aandeel lokale producten nog amper 20% bedraagt. CBA gaat dan ook prat op zijn afkomst: hun slogan is simpelweg "De Hongaarse keten".

Over de grenzen

CBA is in 1992 ontstaan door een fusie van 17 net geprivatiseerde levensmiddelenzaken. Sinds 2000 is het, onder supervisie van het Duitse EDEKA, uitgegroeid tot een belangrijke regionale speler in Centraal- en Zuid-Europa. De keten heeft intussen bijna vierduizend buitenlandse vestigingen in Litouwen, Polen, Tsjechië, Slovakije, Slovenië, Kroatië, Servië, Montenegro, Roemenië, Bulgarije en Griekenland en nog eens zoveel in Hongarije zelf.

De Hongaarse supermarktketen CBA is van plan om de Hongaarse vestigingen van Cora (7), Profi (73) en Match (121) over te nemen van de Belgische groep Louis Delhaize. Dat zei woordvoerder Attila Fodor aan de krant Magyar Nemzet.

De Hongaarse kaart trekken

De woordvoerder meldde dat zijn keten "ernstig geïnteresseerd is", mochten de geruchten bevestigd worden dat Louis Delhaize zijn supermarkten wil verkopen. Dat zou de keten moeten wapenen in de strijd om het marktaandeel in de Hongaarse markt, die alsmaar populairder wordt bij West-Europese groepen.

 

Bovendien zou deze overname in de kaart spelen van de Hongaarse voedselproducenten, aangezien in sommige ketens het aandeel lokale producten nog amper 20% bedraagt. CBA gaat dan ook prat op zijn afkomst: hun slogan is simpelweg "De Hongaarse keten".

Over de grenzen

CBA is in 1992 ontstaan door een fusie van 17 net geprivatiseerde levensmiddelenzaken. Sinds 2000 is het, onder supervisie van het Duitse EDEKA, uitgegroeid tot een belangrijke regionale speler in Centraal- en Zuid-Europa. De keten heeft intussen bijna vierduizend buitenlandse vestigingen in Litouwen, Polen, Tsjechië, Slovakije, Slovenië, Kroatië, Servië, Montenegro, Roemenië, Bulgarije en Griekenland en nog eens zoveel in Hongarije zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.