Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Naar aanleiding van de cola-smaaktest op het radioprogramma 'Inspecteur Decaluwé’ van Radio 2 pakt Pepsi uit met een grootschalige marketingstunt waarbij meer dan 1000 consumenten worden uitgenodigd om zelf de proef op de som te nemen. Aangezien de luisteraars van Radio 2 in een blinde test Pepsi verkozen, vertrouwt de colaproducent erop ook nu als winnaar uit de bus te komen.

Gratis proefpakket voor Facebookfans

Via de speciaal daartoe opgerichte Facebookpagina kon men vanaf 21 januari een ‘proefpakket’ bestellen, met daarin behalve een fles Pepsi ook de vier belangrijkste concurrenten in België (Freeway van Lidl, Coca Cola, Everyday van Colruyt en River van Aldi). Deelnemers moeten hun eigen bevindingen en smaakvoorkeur vervolgens delen via de Facebookpagina, zodat meteen ook een levendige conversatie rond het merk ontstaat.

 

Met succes, want slechts 2,5 uur nadat de oproep online stond, wist Pepsi al meer dan 1000 fans te verzamelen. Om het “onverwacht hoge aantal geïnteresseerden” die naast het smaakpakket grepen niet in de kou te laten staan, voorzag Pepsi hierna 20.000 e-coupons voor een anderhalveliterfles Pepsi.


Pepsi beter dan Coca-Cola?

Pepsi is zelfs vastbesloten nog verder te gaan met de actie, door ook via andere Vlaamse media consumenten op te roepen de smaaktest te doen. Door de 100 Radio 2-luisteraars werd Pepsi alvast tot favoriet uitgeroepen, terwijl Freeway cola van Lidl tot tweede lekkerste werd verkozen en Coca-Cola zich – tot Pepsi’s grote genoegen – tevreden moest stellen met de derde plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top