Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Naar aanleiding van de cola-smaaktest op het radioprogramma 'Inspecteur Decaluwé’ van Radio 2 pakt Pepsi uit met een grootschalige marketingstunt waarbij meer dan 1000 consumenten worden uitgenodigd om zelf de proef op de som te nemen. Aangezien de luisteraars van Radio 2 in een blinde test Pepsi verkozen, vertrouwt de colaproducent erop ook nu als winnaar uit de bus te komen.

Gratis proefpakket voor Facebookfans

Via de speciaal daartoe opgerichte Facebookpagina kon men vanaf 21 januari een ‘proefpakket’ bestellen, met daarin behalve een fles Pepsi ook de vier belangrijkste concurrenten in België (Freeway van Lidl, Coca Cola, Everyday van Colruyt en River van Aldi). Deelnemers moeten hun eigen bevindingen en smaakvoorkeur vervolgens delen via de Facebookpagina, zodat meteen ook een levendige conversatie rond het merk ontstaat.

 

Met succes, want slechts 2,5 uur nadat de oproep online stond, wist Pepsi al meer dan 1000 fans te verzamelen. Om het “onverwacht hoge aantal geïnteresseerden” die naast het smaakpakket grepen niet in de kou te laten staan, voorzag Pepsi hierna 20.000 e-coupons voor een anderhalveliterfles Pepsi.


Pepsi beter dan Coca-Cola?

Pepsi is zelfs vastbesloten nog verder te gaan met de actie, door ook via andere Vlaamse media consumenten op te roepen de smaaktest te doen. Door de 100 Radio 2-luisteraars werd Pepsi alvast tot favoriet uitgeroepen, terwijl Freeway cola van Lidl tot tweede lekkerste werd verkozen en Coca-Cola zich – tot Pepsi’s grote genoegen – tevreden moest stellen met de derde plaats.

Tags: