Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Challenger Pepsi daagt uit met smaaktest

Naar aanleiding van de cola-smaaktest op het radioprogramma 'Inspecteur Decaluwé’ van Radio 2 pakt Pepsi uit met een grootschalige marketingstunt waarbij meer dan 1000 consumenten worden uitgenodigd om zelf de proef op de som te nemen. Aangezien de luisteraars van Radio 2 in een blinde test Pepsi verkozen, vertrouwt de colaproducent erop ook nu als winnaar uit de bus te komen.

Gratis proefpakket voor Facebookfans

Via de speciaal daartoe opgerichte Facebookpagina kon men vanaf 21 januari een ‘proefpakket’ bestellen, met daarin behalve een fles Pepsi ook de vier belangrijkste concurrenten in België (Freeway van Lidl, Coca Cola, Everyday van Colruyt en River van Aldi). Deelnemers moeten hun eigen bevindingen en smaakvoorkeur vervolgens delen via de Facebookpagina, zodat meteen ook een levendige conversatie rond het merk ontstaat.

 

Met succes, want slechts 2,5 uur nadat de oproep online stond, wist Pepsi al meer dan 1000 fans te verzamelen. Om het “onverwacht hoge aantal geïnteresseerden” die naast het smaakpakket grepen niet in de kou te laten staan, voorzag Pepsi hierna 20.000 e-coupons voor een anderhalveliterfles Pepsi.


Pepsi beter dan Coca-Cola?

Pepsi is zelfs vastbesloten nog verder te gaan met de actie, door ook via andere Vlaamse media consumenten op te roepen de smaaktest te doen. Door de 100 Radio 2-luisteraars werd Pepsi alvast tot favoriet uitgeroepen, terwijl Freeway cola van Lidl tot tweede lekkerste werd verkozen en Coca-Cola zich – tot Pepsi’s grote genoegen – tevreden moest stellen met de derde plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top