Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up | RetailDetail

Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

De Belgische designstudio Pinkeye heeft in Londen een pop-upwinkel ontworpen voor het chocolademerk Marcolini. Daarbij vallen vooral de 3D-geprinte poppetjes van oprichter Pierre Marcolini op, die de pralines de winkel in dragen.

3D-geprinte poppetjes

Voor de 'pop-up store' in Regen Street ontwierp Pinkeye een etalage met daarin een abstract winterlandschap, gevuld met chocolade kerstbomen in een sneeuwstorm. Daartussen staan een hoop miniatuurversies van Pierre Marcolini, die de chocolade van het merk ronddragen.


Voor die miniatuurversies werd Pierre Marcolini in 3D gescand, waarna er kleine bronskleurige poppetjes werden gemaakt. Zij moeten de etalage verder tot leven brengen. Achteraan in de winkel staat ook een levensgrote versie van de oprichter.


De Marcolini Christmas 2015-collectie bestaat uit kristallen in chocolade en grote chocoladekerstbomen, waaruit een sneeuwstorm als het ware verticale ijspegels heeft geblazen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".