Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

De Belgische designstudio Pinkeye heeft in Londen een pop-upwinkel ontworpen voor het chocolademerk Marcolini. Daarbij vallen vooral de 3D-geprinte poppetjes van oprichter Pierre Marcolini op, die de pralines de winkel in dragen.

3D-geprinte poppetjes

Voor de 'pop-up store' in Regen Street ontwierp Pinkeye een etalage met daarin een abstract winterlandschap, gevuld met chocolade kerstbomen in een sneeuwstorm. Daartussen staan een hoop miniatuurversies van Pierre Marcolini, die de chocolade van het merk ronddragen.


Voor die miniatuurversies werd Pierre Marcolini in 3D gescand, waarna er kleine bronskleurige poppetjes werden gemaakt. Zij moeten de etalage verder tot leven brengen. Achteraan in de winkel staat ook een levensgrote versie van de oprichter.


De Marcolini Christmas 2015-collectie bestaat uit kristallen in chocolade en grote chocoladekerstbomen, waaruit een sneeuwstorm als het ware verticale ijspegels heeft geblazen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top