Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

Chocolatier Marcolini duikt op in Londen met feestelijke pop-up

De Belgische designstudio Pinkeye heeft in Londen een pop-upwinkel ontworpen voor het chocolademerk Marcolini. Daarbij vallen vooral de 3D-geprinte poppetjes van oprichter Pierre Marcolini op, die de pralines de winkel in dragen.

3D-geprinte poppetjes

Voor de 'pop-up store' in Regen Street ontwierp Pinkeye een etalage met daarin een abstract winterlandschap, gevuld met chocolade kerstbomen in een sneeuwstorm. Daartussen staan een hoop miniatuurversies van Pierre Marcolini, die de chocolade van het merk ronddragen.


Voor die miniatuurversies werd Pierre Marcolini in 3D gescand, waarna er kleine bronskleurige poppetjes werden gemaakt. Zij moeten de etalage verder tot leven brengen. Achteraan in de winkel staat ook een levensgrote versie van de oprichter.


De Marcolini Christmas 2015-collectie bestaat uit kristallen in chocolade en grote chocoladekerstbomen, waaruit een sneeuwstorm als het ware verticale ijspegels heeft geblazen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top