Colruyt Group Academy opent zesde vormingscentrum

Colruyt Group Academy opent zesde vormingscentrum

De Colruyt Group Academy, waar deelnemers workshops kunnen volgen in verschillende domeinen, zal in april zijn zesde vormingscentrum openen, nadat ook de grens van 10.000 deelnemers werd overschreden.

Aanwezigheid in heel België

De Colruyt Group Academy biedt dit jaar 1.050 workshops aan, verdeeld over 150 thema's in zes domeinen: welzijn en ontspanning, eten en drinken, huis en tuin, maatschappij, kids & co en baby. De academie werd in oktober 2012 geopend en sindsdien hebben al 11.735 mensen deelgenomen aan de workshops. Tegen het einde van dit jaar wil ze ongeveer 16.000 deelnemende consumenten bereikt hebben.

 

Om dat aantal te bereiken wordt er ook gewerkt aan de uitbreiding van de Colruyt Group Academy. Momenteel zijn er al vormingscentra in Grimbergen, Bergen, Luik en twee in Halle. In april komt daar een zesde centrum bij in Haasrode. Vanaf 2015 worden er ook workshops gegeven in Namen en vanaf 2016 ook in Ukkel. Tegen 2018 wil de Colruyt Group Academy in elke Belgische provincie aanwezig zijn.

 

Bij de Colruyt Group Academy worden ook de meer dan 26.000 werknemers van de Colruyt Group opgeleid. Daarvoor investeert het jaarlijks 3,62 procent van de loonmassa in vorming van zijn werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top