Colruyt Group Academy opent zesde vormingscentrum | RetailDetail

Colruyt Group Academy opent zesde vormingscentrum

Colruyt Group Academy opent zesde vormingscentrum

De Colruyt Group Academy, waar deelnemers workshops kunnen volgen in verschillende domeinen, zal in april zijn zesde vormingscentrum openen, nadat ook de grens van 10.000 deelnemers werd overschreden.

Aanwezigheid in heel België

De Colruyt Group Academy biedt dit jaar 1.050 workshops aan, verdeeld over 150 thema's in zes domeinen: welzijn en ontspanning, eten en drinken, huis en tuin, maatschappij, kids & co en baby. De academie werd in oktober 2012 geopend en sindsdien hebben al 11.735 mensen deelgenomen aan de workshops. Tegen het einde van dit jaar wil ze ongeveer 16.000 deelnemende consumenten bereikt hebben.

 

Om dat aantal te bereiken wordt er ook gewerkt aan de uitbreiding van de Colruyt Group Academy. Momenteel zijn er al vormingscentra in Grimbergen, Bergen, Luik en twee in Halle. In april komt daar een zesde centrum bij in Haasrode. Vanaf 2015 worden er ook workshops gegeven in Namen en vanaf 2016 ook in Ukkel. Tegen 2018 wil de Colruyt Group Academy in elke Belgische provincie aanwezig zijn.

 

Bij de Colruyt Group Academy worden ook de meer dan 26.000 werknemers van de Colruyt Group opgeleid. Daarvoor investeert het jaarlijks 3,62 procent van de loonmassa in vorming van zijn werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.