Colruyt Group lanceert nieuw logo

Colruyt Group lanceert nieuw logo

De Halse Colruyt Group heeft een nieuw logo. Dat moet de eenvoud, die de warenhuisgroep als kernwaarde heeft, visueel weergeven en is vandaag door topman Jef Colruyt officieel voorgesteld aan de algemene vergadering van aandeelhouders.

Differentiatie en eenvoud

Doel van het nieuwe logo is ook de overkoepelende groep te differentiëren van discountketen Colruyt. “Het vroegere logo van Colruyt Group leunde sterk aan bij dat van Colruyt: de kenmerkende oranje diamant kwam in beide logo’s voor. Maar Colruyt Group is ondertussen veel meer dan de Colruyt-winkels”, klinkt de argumentatie.

 

Het logo moet dan ook de visuele weergave voorstellen van de bedrijfscultuur en de evolutie die Colruyt Group in de voorbije decennia heeft doorgemaakt. “De groep is ontstaan uit de Colruyt-winkels, en dus hebben we de familienaam in het logo bewust behouden”, vertelt Jef Colruyt. “Maar het verschil tussen Colruyt Group en Colruyt is duidelijker. Op die manier willen we het voor onze stakeholders eenvoudiger maken om te weten wanneer ze met de groep te maken hebben, en wanneer met Colruyt.”

 

Ook de baseline is veranderd en luidt vanaf nu "Simplicity in retail". “Klanten weten perfect wat ze van de verschillende winkelformules binnen Colruyt Group wel en niet mogen verwachten”, vervolgt Jef Colruyt. “Op die manier wordt het voor hen dus eenvoudig.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top