Colruyt Group lanceert nieuw logo

Colruyt Group lanceert nieuw logo

De Halse Colruyt Group heeft een nieuw logo. Dat moet de eenvoud, die de warenhuisgroep als kernwaarde heeft, visueel weergeven en is vandaag door topman Jef Colruyt officieel voorgesteld aan de algemene vergadering van aandeelhouders.

Differentiatie en eenvoud

Doel van het nieuwe logo is ook de overkoepelende groep te differentiëren van discountketen Colruyt. “Het vroegere logo van Colruyt Group leunde sterk aan bij dat van Colruyt: de kenmerkende oranje diamant kwam in beide logo’s voor. Maar Colruyt Group is ondertussen veel meer dan de Colruyt-winkels”, klinkt de argumentatie.

 

Het logo moet dan ook de visuele weergave voorstellen van de bedrijfscultuur en de evolutie die Colruyt Group in de voorbije decennia heeft doorgemaakt. “De groep is ontstaan uit de Colruyt-winkels, en dus hebben we de familienaam in het logo bewust behouden”, vertelt Jef Colruyt. “Maar het verschil tussen Colruyt Group en Colruyt is duidelijker. Op die manier willen we het voor onze stakeholders eenvoudiger maken om te weten wanneer ze met de groep te maken hebben, en wanneer met Colruyt.”

 

Ook de baseline is veranderd en luidt vanaf nu "Simplicity in retail". “Klanten weten perfect wat ze van de verschillende winkelformules binnen Colruyt Group wel en niet mogen verwachten”, vervolgt Jef Colruyt. “Op die manier wordt het voor hen dus eenvoudig.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top