Colruyt Group lanceert nieuw logo | RetailDetail

Colruyt Group lanceert nieuw logo

Colruyt Group lanceert nieuw logo

De Halse Colruyt Group heeft een nieuw logo. Dat moet de eenvoud, die de warenhuisgroep als kernwaarde heeft, visueel weergeven en is vandaag door topman Jef Colruyt officieel voorgesteld aan de algemene vergadering van aandeelhouders.

Differentiatie en eenvoud

Doel van het nieuwe logo is ook de overkoepelende groep te differentiëren van discountketen Colruyt. “Het vroegere logo van Colruyt Group leunde sterk aan bij dat van Colruyt: de kenmerkende oranje diamant kwam in beide logo’s voor. Maar Colruyt Group is ondertussen veel meer dan de Colruyt-winkels”, klinkt de argumentatie.

 

Het logo moet dan ook de visuele weergave voorstellen van de bedrijfscultuur en de evolutie die Colruyt Group in de voorbije decennia heeft doorgemaakt. “De groep is ontstaan uit de Colruyt-winkels, en dus hebben we de familienaam in het logo bewust behouden”, vertelt Jef Colruyt. “Maar het verschil tussen Colruyt Group en Colruyt is duidelijker. Op die manier willen we het voor onze stakeholders eenvoudiger maken om te weten wanneer ze met de groep te maken hebben, en wanneer met Colruyt.”

 

Ook de baseline is veranderd en luidt vanaf nu "Simplicity in retail". “Klanten weten perfect wat ze van de verschillende winkelformules binnen Colruyt Group wel en niet mogen verwachten”, vervolgt Jef Colruyt. “Op die manier wordt het voor hen dus eenvoudig.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.