Colruyt Group lanceert nieuw logo | RetailDetail

Colruyt Group lanceert nieuw logo

Colruyt Group lanceert nieuw logo

De Halse Colruyt Group heeft een nieuw logo. Dat moet de eenvoud, die de warenhuisgroep als kernwaarde heeft, visueel weergeven en is vandaag door topman Jef Colruyt officieel voorgesteld aan de algemene vergadering van aandeelhouders.

Differentiatie en eenvoud

Doel van het nieuwe logo is ook de overkoepelende groep te differentiëren van discountketen Colruyt. “Het vroegere logo van Colruyt Group leunde sterk aan bij dat van Colruyt: de kenmerkende oranje diamant kwam in beide logo’s voor. Maar Colruyt Group is ondertussen veel meer dan de Colruyt-winkels”, klinkt de argumentatie.

 

Het logo moet dan ook de visuele weergave voorstellen van de bedrijfscultuur en de evolutie die Colruyt Group in de voorbije decennia heeft doorgemaakt. “De groep is ontstaan uit de Colruyt-winkels, en dus hebben we de familienaam in het logo bewust behouden”, vertelt Jef Colruyt. “Maar het verschil tussen Colruyt Group en Colruyt is duidelijker. Op die manier willen we het voor onze stakeholders eenvoudiger maken om te weten wanneer ze met de groep te maken hebben, en wanneer met Colruyt.”

 

Ook de baseline is veranderd en luidt vanaf nu "Simplicity in retail". “Klanten weten perfect wat ze van de verschillende winkelformules binnen Colruyt Group wel en niet mogen verwachten”, vervolgt Jef Colruyt. “Op die manier wordt het voor hen dus eenvoudig.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.