Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept | RetailDetail

Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

De Halse distributeur Colruyt werkt volop aan een nieuw concept voor zijn discountwinkels. De eerste Colruyt van de 'vierde generatie' moet nog voor het einde van dit jaar open gaan in thuisbasis Halle.

"Geen revolutie, wel verjonging en verfrissing"

"We hebben uit marktonderzoek geleerd dat we iets teveel worden gepercipieerd als een vijftiger. Ons concept is uiteindelijk al tien jaar oud. Daarom hebben we een werkgroep opgezet die ervoor moet zorgen dat we meer als een veertiger worden gezien", vertelt Frans Colruyt aan StoreCheck Magazine.

 

De eerste winkel van de nieuwe generatie moet tegen het einde van dit jaar de deuren openen. "Het zal geen revolutie zijn, we gaan de fundamenten niet veranderen, maar we moeten fris blijven en hier en daar zal er misschien wel iets heel gedurfds te ontdekken vallen."

 

Colruyt maakt die oefening overigens voor elk uithangbord, aldus nog Frans Colruyt. "Voor Bio-Planet en OKay werken we in stilte aan de tweede generatie. Afbreken en herbeginnen, telkens wel in lijn met de 'merkpiramide' van elk enseigne."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.