Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

De Halse distributeur Colruyt werkt volop aan een nieuw concept voor zijn discountwinkels. De eerste Colruyt van de 'vierde generatie' moet nog voor het einde van dit jaar open gaan in thuisbasis Halle.

"Geen revolutie, wel verjonging en verfrissing"

"We hebben uit marktonderzoek geleerd dat we iets teveel worden gepercipieerd als een vijftiger. Ons concept is uiteindelijk al tien jaar oud. Daarom hebben we een werkgroep opgezet die ervoor moet zorgen dat we meer als een veertiger worden gezien", vertelt Frans Colruyt aan StoreCheck Magazine.

 

De eerste winkel van de nieuwe generatie moet tegen het einde van dit jaar de deuren openen. "Het zal geen revolutie zijn, we gaan de fundamenten niet veranderen, maar we moeten fris blijven en hier en daar zal er misschien wel iets heel gedurfds te ontdekken vallen."

 

Colruyt maakt die oefening overigens voor elk uithangbord, aldus nog Frans Colruyt. "Voor Bio-Planet en OKay werken we in stilte aan de tweede generatie. Afbreken en herbeginnen, telkens wel in lijn met de 'merkpiramide' van elk enseigne."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top