Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

Colruyt komt eind dit jaar met nieuw winkelconcept

De Halse distributeur Colruyt werkt volop aan een nieuw concept voor zijn discountwinkels. De eerste Colruyt van de 'vierde generatie' moet nog voor het einde van dit jaar open gaan in thuisbasis Halle.

"Geen revolutie, wel verjonging en verfrissing"

"We hebben uit marktonderzoek geleerd dat we iets teveel worden gepercipieerd als een vijftiger. Ons concept is uiteindelijk al tien jaar oud. Daarom hebben we een werkgroep opgezet die ervoor moet zorgen dat we meer als een veertiger worden gezien", vertelt Frans Colruyt aan StoreCheck Magazine.

 

De eerste winkel van de nieuwe generatie moet tegen het einde van dit jaar de deuren openen. "Het zal geen revolutie zijn, we gaan de fundamenten niet veranderen, maar we moeten fris blijven en hier en daar zal er misschien wel iets heel gedurfds te ontdekken vallen."

 

Colruyt maakt die oefening overigens voor elk uithangbord, aldus nog Frans Colruyt. "Voor Bio-Planet en OKay werken we in stilte aan de tweede generatie. Afbreken en herbeginnen, telkens wel in lijn met de 'merkpiramide' van elk enseigne."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top