Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top