Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top