Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt lanceert woensdag eigen gsm-diensten

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Colruyt mobileOp woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.

No-nonsense telefonie

“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.

Geen laagsteprijsgarantie

Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.

Partnership met Mobistar

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Back to top