Colruyt Oudenaarde verhuist voor start nieuwbouw

Colruyt Oudenaarde verhuist voor start nieuwbouw

Colruyt verhuist begin januari zijn winkel in het centrum van Oudenaarde naar een tijdelijke vestiging in deelgemeente Leupegem. Eind 2016 moet op de huidige plek aan het Tacambaroplein een gloednieuwe en grotere vestiging verrijzen.

Nieuwe winkel wordt de helft groter

Het is intussen al 15 jaar geleden dat de Colruyt van Oudenaarde nog eens grondig werd aangepakt. En dat is er eigenlijk ook wel wat aan te zien: de winkel oogt verouderd en ook de parkeerruimte is te klein gewordend. Ondertussen zaten alle andere concurrenten, inclusief nieuwkomer Albert Heijn, niet stil.

 

"We pakken de vernieuwing van onze winkel in Oudenaarde grondig aan: het bestaande gebouw verdwijnt helemaal. Op dezelfde site bouwen we een warenhuis met een verkoopoppervlakte van 2.435 m². Dat is de helft groter dan de winkel die er nu staat", zegt Filip Van Landeghem, directeur expansie van de Colruyt Group, in de regio-editie van Het Laatste Nieuws. "We zullen de versafdeling ongeveer verdubbelen qua oppervlakte en aanbod. Zo komen er veel meer verse bereidingen en kant-en-klare schotels. Het blijft wel allemaal in zelfbediening."

 

Winkel op palen

De nieuwe Colruyt wordt een constructie op betonnen palen: een roltrap brengt de bezoekers van op de parking, die onder de vestiging doorloopt, naar de winkel op de verdieping. De nieuwe winkel moet eind 2016 operationeel zijn en er zullen 56 mensen aan de slag kunnen, dat zijn er 12 meer dan vandaag.

 

De huidige vestiging aan het Tacambaroplein blijft nog open tot 9 januari. Twee dagen later opent de tijdelijke winkel zijn deuren aan de ambachtelijke zone De Meersbloem in Leupegem, in een deel van de gebouwen van het bedrijf Beltap. Daar zal de discounter over meer ruimte beschikken dan tot nog toe in zijn huidige vestiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top