Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

De Colruyt-groep heeft tussen begin april en eind juni 2013 een omzetgroei van 2,8% gerealiseerd tot 2,109 miljard euro. Het bedrijf zegt dat zijn marktaandeel daarbij is gegroeid, vooral door het blijven investeren in goedkope prijzen.

Eigen winkels zelfs 3,4% vooruit

Het grootste deel van de omzet wordt behaald in de eigen winkels., die het voorbije kwartaal een omzet van 1,604 miljard euro opleverden (+3,4%). Het gaat om het globale resultaat van de verkopen in 231 Colruyt-winkels, 88 Okay-verkooppunten, 8 Bio-Planets en 53 Dreamland-vestigingen in België en 63 eigen foodretailwinkels in Frankrijk.

 

De tweede brok van het verkoopcijfer komt uit de groothandels- en foodserviceactiviteiten. Dit pakket steeg miniem van 348,2 miljoen euro naar 348,3 miljoen euro, al verborg het uiteenlopende resultaten. In de groothandelstak, voornamelijk leveringen aan Spar, gingen de verkopen er 2,9% op vooruit. In de foodservice werd dan weer een daling met 4,3% opgetekend als gevolg van een sanering van de Franse klantenportefeuille.

 

De omzet van de overige activiteiten (vooral de DATS-tankstations) steeg met 2,4% tot 185,9 miljoen euro. Nieuwe openingen zorgden wel voor een stijging van de omzet, maar tegelijk werd die afgeremd door een agressieve prijspolitiek met extra kortingen.

 

Ter gelegenheid van de algemene vergadering van aandeelhouders op 25 september 2013 zal Colruyt een vooruitzicht geven voor het boekjaar 2013/14. Colruyt sluit het boekjaar op 31 maart af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top