Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

De Colruyt-groep heeft tussen begin april en eind juni 2013 een omzetgroei van 2,8% gerealiseerd tot 2,109 miljard euro. Het bedrijf zegt dat zijn marktaandeel daarbij is gegroeid, vooral door het blijven investeren in goedkope prijzen.

Eigen winkels zelfs 3,4% vooruit

Het grootste deel van de omzet wordt behaald in de eigen winkels., die het voorbije kwartaal een omzet van 1,604 miljard euro opleverden (+3,4%). Het gaat om het globale resultaat van de verkopen in 231 Colruyt-winkels, 88 Okay-verkooppunten, 8 Bio-Planets en 53 Dreamland-vestigingen in België en 63 eigen foodretailwinkels in Frankrijk.

 

De tweede brok van het verkoopcijfer komt uit de groothandels- en foodserviceactiviteiten. Dit pakket steeg miniem van 348,2 miljoen euro naar 348,3 miljoen euro, al verborg het uiteenlopende resultaten. In de groothandelstak, voornamelijk leveringen aan Spar, gingen de verkopen er 2,9% op vooruit. In de foodservice werd dan weer een daling met 4,3% opgetekend als gevolg van een sanering van de Franse klantenportefeuille.

 

De omzet van de overige activiteiten (vooral de DATS-tankstations) steeg met 2,4% tot 185,9 miljoen euro. Nieuwe openingen zorgden wel voor een stijging van de omzet, maar tegelijk werd die afgeremd door een agressieve prijspolitiek met extra kortingen.

 

Ter gelegenheid van de algemene vergadering van aandeelhouders op 25 september 2013 zal Colruyt een vooruitzicht geven voor het boekjaar 2013/14. Colruyt sluit het boekjaar op 31 maart af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top