Colruyt tilt omzet 2,8% hoger | RetailDetail

Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

Colruyt tilt omzet 2,8% hoger

De Colruyt-groep heeft tussen begin april en eind juni 2013 een omzetgroei van 2,8% gerealiseerd tot 2,109 miljard euro. Het bedrijf zegt dat zijn marktaandeel daarbij is gegroeid, vooral door het blijven investeren in goedkope prijzen.

Eigen winkels zelfs 3,4% vooruit

Het grootste deel van de omzet wordt behaald in de eigen winkels., die het voorbije kwartaal een omzet van 1,604 miljard euro opleverden (+3,4%). Het gaat om het globale resultaat van de verkopen in 231 Colruyt-winkels, 88 Okay-verkooppunten, 8 Bio-Planets en 53 Dreamland-vestigingen in België en 63 eigen foodretailwinkels in Frankrijk.

 

De tweede brok van het verkoopcijfer komt uit de groothandels- en foodserviceactiviteiten. Dit pakket steeg miniem van 348,2 miljoen euro naar 348,3 miljoen euro, al verborg het uiteenlopende resultaten. In de groothandelstak, voornamelijk leveringen aan Spar, gingen de verkopen er 2,9% op vooruit. In de foodservice werd dan weer een daling met 4,3% opgetekend als gevolg van een sanering van de Franse klantenportefeuille.

 

De omzet van de overige activiteiten (vooral de DATS-tankstations) steeg met 2,4% tot 185,9 miljoen euro. Nieuwe openingen zorgden wel voor een stijging van de omzet, maar tegelijk werd die afgeremd door een agressieve prijspolitiek met extra kortingen.

 

Ter gelegenheid van de algemene vergadering van aandeelhouders op 25 september 2013 zal Colruyt een vooruitzicht geven voor het boekjaar 2013/14. Colruyt sluit het boekjaar op 31 maart af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.